Foment obre expedient a Vueling

0
Vueling
La companyia Vueling passa per un dels seus pitjors moments | Foto: Europa Press

L’Estat obre expedient a la companyia ‘low cost’ després de cinc dies de caos a l’aeroport del Prat amb desenes de cancel·lacions

L’Agència Espanyola de Seguretat Aèria (AESA) ha obert un expedient a Vueling per aclarir l’origen dels problemes d’operació dels últims dies i Aviació Civil ha citat aquest dilluns, 4 de juliol, el president de la companyia per escoltar les seves explicacions i els seus plans per regularitzar la situació.

“Des que han començat els retards, AESA està vetllant perquè la companyia compleixi amb els drets que assisteixen els passatgers i la situació es regularitzi amb la màxima celeritat possible”, ha assenyalat el secretari d’Estat d’Infraestructures, Julio Gómez-Pomar.

En les seves declaracions ha apuntat que “ni Vueling ni cap altra companyia pot perjudicar milers de viatgers amb el pretext d’una planificació dolenta”. En aquest sentit, des del Ministeri de Foment han recordat als passatgers que els seus drets estan recollits en la carta europea de drets del viatger.

 

Vueling demana disculpes

Vueling ha expressat aquest diumenge les seves disculpes pels retards i cancel·lacions que s’estan produint en la seva base operativa de l’Aeroport de Barcelona-El Prat, que ha atribuït a “problemes d’operativa”.

En un comunicat, assegura que la situació “està millorant”, ja que s’estan produint menys retards que en dies anteriors, però preveu que es cancel·lin 14 dels 700 vols previstos per a aquest mateix diumenge.

La companyia afirma en el document que els passatgers que han patit una cancel·lació “han estat reubicats en els següents vols disponibles o bé se’ls ha ofert el reemborsament de l’import del bitllet” si han optat per no viatjar, i que és la mateixa opció que han ofert als passatgers que han patit un retard superior a les tres hores.

Sobre els passatgers que es troben fent cues a l’aeroport, sosté que “s’ha ofert assistència” mitjançant refrescos i menjar, i que assumirà les despeses addicionals que hagin pogut patir.

Segons el text, l’aerolínia està reforçant torns de treball i contractant serveis extra per resoldre el problema: “En una difícil situació com és l’actual, tots els treballadors de Vueling estem treballant al màxim nivell per a solucionar-ho amb la major brevetat possible”.

 

Compartir
Article anteriorMunté lamenta que la veu de Catalunya no s’escolti a l’Estat
Article següentConvergència necessita diputats aliens per tenir grup propi
Adrián Caballero
Redactor en cap. Periodista especialitzat en política amb experiència a mitjans com El Temps, Tribuna Interpretativa i Report.cat, entre d'altres. [email protected]