Fórmula Ashenkoff, de la fàbrica a la pista

1
Fórmula Ashenkoff, de la fàbrica a la pista
Diversos K600 a la fàbrica
Fórmula Ashenkoff, de la fàbrica a la pista
Diversos K600 a la fàbrica

Presentada de la nova fàbrica d’Ashenkoff a Igualada

Ahir la Fórmula Ashenkoff va inaugura la seva nova fàbrica de producció de fórmules ubicada a Igualada. Gràcies al Circuit del Parcmotor Castellolí i, ara, a Ashenkoff, a Igualada i a la comarca de l’Anoia la benzina corre per la sang de la seva gent.

Per qui no conegui a Ashenkoff, aquest projecte és una aposta de Giacomo Franciosa que pretén obrir un pont entre els karts i els fórmula. Fins avui aquest pas quedava buit i molts es perdien pel camí, però ara ja no hi ha excusa. A més a més, els costos seran el més reduït possibles per tal de fomentar que els joves segueixin amb el seu procés d’aprenentatge. El monoplaça utilitzat, el K600, és un mixt entre un kart i un fórmula però amb el qual experimentes unes sensacions extraordinàries. Equipa motor de moto de 600 cc i genera prop de 100 CV amb només 285 quilograms de pes.

Fins ara aquests K600 d’Ashenkoff es fabricaven a la seu d’Itàlia, però Giacomo estava decidit a portar-ho cap a Catalunya, i així ha estat. La nova fàbrica d’Igualada de 1.000 m2 de superfície seguirà amb la producció del K600 però, a més a més, també es construirà la gran novetat presentada per Ashenkoff, el K1000. Aquest nou monoplaça significa el pas lògic després de K600 i les seves dimensions són molt semblants a les d’un Fórmula 3. Això sí, Giacomo va deixar clar que ells no volen ser la competència de ningú, sinó que volen forjar el seu propi camí amb uns costos més econòmics i amb la màxima seguretat. Aquest K1000 compta amb un xassís totalment de fibra de carboni homologat per la FIA i amb un motor que també serà de moto i que rondarà els 200 CV de potència, els quals s’ajuntaran amb els 400 quilograms de pes. De moment aquest K1000 encara està en fase de desenvolupament, però aviat el veurem rodar amb ganes.

S’estima que d’aquí a finals de 2015 es fabriquin 10/15 fórmules, mentre que de cara al 2016 es preveuen uns 40/50 monoplaces. Això suposa un augment de producció important que també es traduirà en llocs de treball directes i indirectes. De moment la fàbrica compta amb 5 treballadors a la línia de muntatge, però està previst que amb la màxima producció pugui arribar-se entre 8 i 10 treballadors. Tots ells estaran sota les ordres de l’enginyer encarregat del desenvolupament aerodinàmic i mecànic tant del K600 com del K1000. A més a més, totes les peces que calguin per muntar el puzle dels fórmules seran d’empreses de la zona per tal de fomentar la indústria local i nacional i, d’aquesta manera, donar-se un cop de mà entre uns i altres.

Durant la presentació també es van avançar els detalls del Campionat Fórmula Open Ashenkoff 2016, el qual consta de sis proves més una jornada zero. Aquestes proves es disputaran al Circuit de Castellolí, Circuit de Barcelona-Catalunya, Circuit de Calafat, Circuit d’Alcarràs, Circuit de Navarra i Circuit de València. En total seran 12 curses puntuables disputades els diumenges. El guanyador del campionat entrarà directament al Programa de Joves Pilots del Circuit de Barcelona-Catalunya per tal de seguir amb el seu somni d’algun dia arribar a la Fórmula 1.

De moment ja s’han confirmat tres equips: M2 Racing Formula de Miquel Molina, pilot d’Audi del DTM i coach de la Fórmula Ashenkoff, Nm Ca Performance Racing Team i Guru4racer. Tots ells comptaran amb pilots nacionals i internacionals.

Des del Diari Català seguirem les evolucions d’aquest més que interessant projecte ja que creiem en tot allò que es faci a casa nostra, i més si fa referència al món del motor. Així que desitgem tota la sort del món al projecte Ashenkoff.