Fórmula Ashenkoff, aprenent a competir

0
Fórmula Ashenkoff

Fórmula Ashenkoff

Un pont entre els karts i els monoplaces

Arriba un moment en que tot nen que vol aspirar a alguna cosa més que seguir competint en karts, ha de donar un pas endavant per no estancar-se i seguir lluitant pel somni d’algun dia arribar a ser un gran pilot professional. Però aquí, per desgràcia, es topen amb un gran mur que només poden travessar aquells que, a més a més de tenir talent, també tinguin un gran recurs econòmic darrere d’ells. Competir en monoplaces és car, molt car, però sempre hi ha algú que trenca aquestes regles prescrites i aposta per oferir més facilitats. Aquí és on entra la Fórmula Ashenkoff.

Aquest projecte ofereix ser un gran pont entre els karts i els monoplaces. Tots sabem que Catalunya és un territori amant del motor; tenim molta passió per les dues i quatre rodes i els nens volen gaudir d’aquest món. La Fórmula Ashenkoff ofereix set reunions amb dues curses en cada una d’elles, i tot això per un preu de 35.000 euros. Sí, és el preu d’un vehicle nou amb bones prestacions, però creieu-me que no és res comparat amb les sis xifres on es mouen el monoplaces.

Però en aquesta vida no tot és sortir i competir, també cal aprendre si vols arribar a ser algú important, i la Fórmula Ashenkoff també ofereix aquesta vesant formativa per modular els joves pilots i que aprenguin tots els secrets de la competició. I per fer això hi haurà un equip fantàstic que farà de coach pels participants; parlem de Dani Clos, expilot F1, Mathias Lauda, expilot de GP2, Miguel Molina, pilot de la DTM, i David Bosch, director tècnic de Parcmotor Castellolí. El més interessant és que no seran unes simples xerrades al començament del campionat i prou, sinó que estaran presents en totes les curses per aconsellar i ajudar als participants. Tanmateix, també aniran fent jornades més teòriques on seguiran ensenyant totes les tècniques.

El projecte ha tingut una inversió inicial d’1,5 milions d’euros per part d’Ashenkoff, un inversor rus, i actualment més de cinquanta pilots s’han mostrat interessats en participar-hi, tot i que només 25 seran els escollits. Les set proves segueixen el següent format: el dissabte es realitzarà un entrenament lliure i el diumenge dos entrenaments lliures, classificació i les dues carreres. Els circuits on es realitzarà la Fórmula Ashenkoff són: Parcmotor Castellolí (31 de maig/21 de juny), Circuit de Calafat (26 de juliol), Motorland Aragó (6 de setembre), Circuit d’Alcarràs (26/27 de setembre), Circuit de Navarra (10/11 d’octubre) i Circuit de Barcelona-Catalunya (14 de novembre).

Un altre punt interessant és el propi cotxe; fabricat per Ashenkoff a Itàlia i sota la direcció de Giacomo Franciosa, creador del projecte, és un autèntic mini fórmula que alberga un motor Yamaha de quatre cilindres i 600 cc amb 98 CV de potència i un pes de només 285 quilograms. La caixa de canvis és seqüencial de sis velocitats. Tot i l’aspecte inofensiu del cotxe, aquesta relació pes-potència implica una sensació al volant molt semblant a la d’un Fórmula 3, així que la diversió està assegurada.

L’Organització disposarà de diversos enginyers on, cada un, s’ocuparà de la posada a punt de dos vehicles. A més a més, cada un dels cotxes tindrà un mecànic que serà de l’escola Monlau. Competició de Barcelona. D’aquesta manera s’assegura una total formació del pilot, com també dels mecànics que compaginaran els estudis amb aquestes interessants pràctiques.

I això no és tot, ja que de cara a 2016 la Fórmula Ashenkoff traslladarà la fàbrica d’Itàlia cap a Catalunya on es fabricarà el nou cotxe que s’estrenarà al 2017. I això és gràcies a la Federació Catalana d’Automobilisme que, després de conèixer el primer vehicle de Franciosa, va decidir apostar per ell i crear el Campionat de Catalunya Open Fórmula Ashenkoff que, com el propi nom indica, queda obert a pilots de qualsevol nacionalitat. I això no és tot, ja que també s’ha proposat fer un documental sobre l’experiència dels pilots, una mica a semblança de la Nissan GT Academy.

Apostes com aquesta són més que necessàries ja que el seu objectiu és totalment formatiu i, de cap de les maneres, vol rivalitzar amb els altres campionats de promoció, però si que ofereix aquesta vesant d’aprenentatge i de pas entre els karts i els monoplaces. Així mateix, el vencedor de la Fórmula Ashenkoff podrà prosseguir la seva carrera esportiva amb el Programa Joves Pilots del Circuit de Barcelona-Catalunya gràcies a la beca que se li facilitarà.

Sí, l’automobilisme és car, però amb ganes i iniciatives com aquesta, pot no ser-ho tant i deixar de ser un esport totalment elitista.