Forza, Drivatar i la intel·ligència artificial de nova generació

    0
    Forza, Drivatar i la intel·ligència artificial de nova generació

    Forza, Drivatar i la intel·ligència artificial de nova generació

    L’evolució comença a notar-se

    Encara existeix una certa aura de negativitat envoltant a la nova generació de consoles. PS4 i Xbox One van aterrar al mercat i el primer que va cridar l’atenció en general van ser els aspectes menys positius: que si el salt gràfic gairebé no s’havia notat, que si surten els mateixos jocs que abans, que si no existeix una evolució… i no era mentida. Hem hagut d’esperar a aquest any per poder gaudir de veritables portentós de nova generació, com poden ser Bloodborne, The Witcher 3 Wild Hunt o Batman Arkham Knight.

    No obstant això, jo vaig notar des dels primers instants aquests petits detalls que sí que podien denominar-se com a característiques de nova generació. Evidentment, no eren alguna cosa suficient per a justificar una despesa de 400 euros, però aquí estaven. La intel·ligència artificial va ser un d’aquests aspectes que van cridar la meva atenció des del primer moment, ja que era una de les característiques que havien sofert una major evolució respecte a la generació anterior.

    Però la intel·ligència artificial segueix evolucionant i segueix demostrant que encara ens queda molt per veure i gaudir amb aquestes noves consoles. M’agradaria detenir-me en el proper Forza Motorsport 6 i els seus Drivatar, encara que qualsevol altre exemple podria servir. L’altre dia vaig estar provant el joc amb altres companys del mitjà -per aquí les impressions- mentre que el mateix Chris Bishop confirmava que el simulador tornarà a implementar aquest servei ja vist en els dos jocs anteriors.

    Pels quals àdhuc no sapigueu del que es tracta, Drivatar és un sistema que estudia la nostra manera de jugar i recopila dades i informació amb un únic propòsit: crear un doble virtual. Aquest pilot artificial es comporta de la mateixa manera que nosaltres i té els mateixos punts febles i forts. Per posar un exemple, si el títol esbrina que sóc un pilot molt agressiu al qual se li dóna malament conduir amb pluja, la meva Drivatar tindrà les mateixes característiques. Després, els nostres amics podran jugar amb aquest pilot artificial com si anéssim nosaltres mateixos, obrint possibilitats mai abans vistes.

    El que aconsegueix Forza en aquest cas és anar deixant enrere aquestes intel·ligències artificials de jocs de conducció que es comportaven sempre igual, seguint una traçada prefixada. Nosaltres ens acostumem a allò i arribem a acceptar-ho, però ara, gràcies a la nova generació, acabarem acostumant-nos també a aquestes noves característiques. Dins d’uns pocs anys, veurem com alguna cosa normal i habitual (i fins i tot imprescindible) que tots els jocs de conducció tinguin un sistema similar.

    Forza, Drivatar i la intel·ligència artificial de nova generació

    Interior Ferrari en Forza Motorsport 6

    És cert que la nova generació ha trigat a arrencar i és cert que el salt no es nota a l’excés, però seria injust no començar a adonar-se d’aquests petits detalls que també fan evolucionar als jocs. Cal tenir paciència, però aquest any està demostrant per moltes raons que fer el salt a la nova generació comença a justificar-se.