La cadena de comercialització de videojocs i la companyia de telecomunicacions, les dues líders a Espanya, introdueixen les seves marques al panorama competitiu del videojoc

GAME, una de les cadenes de distribució de videojocs més importants del país, acaba d’anunciar l’adquisició de SocialNAT, una de les lligues de videojocs més populars d’Espanya. Parlem de la principal responsable d’organitzar les classificacions de videojocs com FIFA Call of Duty per la ESWC (Electronic Sports World Cup). Pablo Crespo, director general de GAME a Espanya, assegura:

Les previsions de creixement d’audiència i volum de negoci dels eSports són una de les vessants més interessants per nosaltres.

A partir d’ara, els jugadors professionals de SocialNAT continuaran gaudint de la mateixa atenció pel que fa a les retransmissions i els premis econòmics ascendiran fins als 80,000 euros. La situació de GAME a Espanya l’any 2016 és estable, després d’haver passat per moments delicats l’any 2012 amb el col·lapse de la firma al Regne Unit que va deixar sense feina a més de 2,000 treballadors.

Però, la divisió espanyola, amb més de 30 establiments a Catalunya, opera amb independència i normalitat. Des de llavors, ha ampliat els seus punts de venda fins a 270 a tot el país. Gràcies, també, al tancament de GameStop l’octubre de 2014 que la va deixar pràcticament sense competidor a territori estatal.

La bona situació de GAME hauria d’afavorir algunes de les crítiques que acumula SocialNAT, una organització que, segons diversos usuaris amb els quals ha contactat Diari Català, ha acumulat diversos retards en el pagament de premis.

Vodafone i League of Legends

L’entrada de Game als eSports coincideix amb l’anunci recent de Vodafone que, de manera immediata, entra al panorama competitiu de League of Legends com a espònsor de l’equip G2. L’equip, comandat per Carlos ‘Ocelote’ Rodríguez -molt conegut dins el panorama dels videojocs competitius a Espanya- competirà a les dues grans lligues nacionals del videojoc desenvolupat per RIOT, la LVP i la ESL.

La situació actual de Vodafone al país també és favorable. Després de l’adquisició de l’operadora ONO per 7,200 milions d’euros, l’empresa ha anat ampliant la seva presència a tot el país fins a arribar a competir amb Movistar Plus pels drets de la UEFA Champions League, una exclusivitat que ha mantingut fins aquest mes, distribuïda mitjançant beIN Sports.