El Genesis G90 és el primer model la marca Premium de Hyundai

No fa gaire explicàvem la irrupció de Genesis, la marca de luxe de Hyundai que vol lluitar amb les marques tradicionalment assenyalades com Premium. Doncs, bé, ara ja coneixem el seu primer model, el Genesis G90 (EQ 900 a Corea), una gran berlina preparada per lluitar amb els Audi A8, Mercedes-Benz Clase S o BMW Serie 7.

Sens dubte estem davant d’un gran cotxe, almenys per les seves mesures; 5.205 mm d’allargada, 1.915 mm d’amplada, 1.495 mm d’alçada i 3.160 mm de distància entre eixos. Aquestes xifres mostren que el Genesis G90, en aquest apartat, es situa per sobre dels seus rivals alemanys però, a causa d’aquestes enormes mesures, acumula més pes que els seus rivals. Concretament sobre la bàscula marca entre 2.420 i 2.595 quilograms segons la versió, així com un maleter amb 484 litres de capacitat.

Mecànicament, el Genesis G90 de moment només es mourà amb tres versions benzina; V6 3.8 GDI amb 315 CV, V6 3.3 T-GTI amb 370 CV i un espectacular V8 5.0 GDI de 425 CV de potència. Tots ells es mouen amb una caixa de canvis de convertidor de parell de 8 marxes que envia la força a l’eix posterior, tot i que opcionalment es pot optar per la tracció total. Tot i així, fins que no arribi a Europa (encara no hi ha data), no coneixerem si vindrà amb aquestes tres opcions o si afegirà alguna variant dièsel.

Sens dubte, un cotxe de la seva categoria mereix un confort i luxe a la seva altura i el Genesis G90 no falta a aquesta cita. Un gran sistema de so, seients de cuir i elèctrics, climatitzador trizona, la clàssica fusta, pantalla de 12,3 polzades, entre d’altres. Així mateix, no falten els elements de seguretat i ajuda a la conducció com la càmera de visió 360 graus, control d’angle mort, detecció de vianants, sistema de frenada d’emergència, entre d’altres. Destaca també l’assistent de conducció per autopista que proposa una conducció semiautònoma amb el manteniment de carril i el control de creuer intel·ligent.

Com hem dit, encara no sabem quan arribarà a Europa, però sí que sabem que a Corea es començarà a vendre a principis del 2016 i, a partir d’aquí, anirà expandint-se per Estats Units, Xina, Rússia i Orient Mig.