GP San Marino: Márquez guanya una cursa boja

0
Márquez s'imposa en una carrera boja
Bastianini, Oliveira i Antonelli completen el podi de moto3 a San Marino
MotoGP

Moto3: Bastianini, el pilot local, aconsegueix la seva primera victòria mundialista

La primera carrera del dia va ser la de la categoria petita. La sortida es va produir sense cap incident i a les primeres voltes ja teníem un grup capdavanter amb els favorits, el poleman Bastianini, els italians Fenati i Antonelli, l’espanyol Efrén Vázquez, l’Oliveira, el Binder i tancant el grup, a veure-les venir i sense intentar avançaments, el líder del mundial Danny Kent. Per darrera venia un grup de 7 pilots més on es trobava el català Isaac Viñales.

A l’equador de la carrera, els de davant no es paraven de molestar i es produïen molts avançaments, fet que va propiciar a que el grup de darrera els atrapés i tinguéssim una lluita per la victòria amb 14 pilots. Llavors l’Oliveira es va posar líder de la carrera, va imposar el seu ritme i els dos grups es van tornar a separar. En un primer moment el líder destacat del mundial, Danny Kent, semblava que es quedaria amb el segon grup però va encadenar una sèrie de voltes ràpides i es va tornar a posar a la cua del grup dels líders.

A 10 voltes del final, el pilot espanyol Efrén Vázquez patia una caiguda sense conseqüències però que el deixava fora de la cursa.

Llavors es va produir un fet que pot tenir conseqüències pel campionat, el fins el moment líder del mundial destacat amb 70 punts d’avantatge, Kent, va ser sancionat per Direcció de Carrera per excedir els límits de la pista (trepitjar la part vermella en un revolt) més de 7 vegades. Li tocava perdre una posició, però com que era qui tancava el grup dels de davant, li tocava esperar-se al segon grup per deixar passar a un pilot, fet que li va fer perdre 4 segons, l’opció de tornar-se a enganxar i l’opció de lluitar per la victòria o el podi.

A 4 voltes pel final hi va haver un petit tall en el grup de davant i 3 pilots van aconseguir obrir una mica de forat, liderava Bastianini i enganxats a darrera trobàvem a Antonelli i a Oliveira. Una mica despenjats estaven Brad Binder i Fenati. El pilot britànic Kent rodava en solitari en 6a posició ja sense opció de moure la seva posició.

A 1 volta del final el grup es va tornar a unir i tornàvem a tenir 5 pilots lluitant per les 3 posicions del podi. L’última volta la va començar liderant el portuguès Oliveira, però al final de la recta del darrera del circuit per aspiració, el pilot local Bastianini li robava la primera posició i la victòria. Oliveira ho va intentar fins el final però no hi va haver opció d’avançament i per tant Enea Bastianini, davant del seu públic, aconseguia la seva primera victòria del mundial. El podi el van completar el portuguès Oliveira i l’italià Antonelli. L’Isaac Viñales al final va ser novè,  el Jorge Martín 15è, va aconseguir un punt tot i patir una caiguda a l’última volta amb el seu company d’equip Juanfran Guevara. El Gabriel Rodrigo va ser 20è, la Maria Herrera va acabar en la posició 24 i l’Ana Carrasco en la 25. No van poder acabar la carrera els espanyols Juanfran Guevara i Efrén Vázquez.

Victòria del francès Zarco, seguit del Tito i el Nakagami
MotoGP

Moto2: El francés Zarco guanya i s’apropa molt al títol

Com a Moto3 la sortida es va produir sense cap incident. Passada la primera volta teníem al francés Zarco davant, seguit de l’ Aegerter i una mica distanciat al Rins. L’actual campió, el català Tito Rabat, havia fet una mala sortida i es trobava a la 8ena posició. 

Durant les primeres voltes vam tenir una lluita amb colzes inclosos entre els dos primers, Zarco i Aegerter. Poc a poc Rins anava trobant el seu ritme i els va atrapar, va passar a Zarco i se’n va anar amb Aegerter. Zarco es quedava una mica despenjat lluitant amb un segon grup on trobàvem a la sorpresa de la carrera, el pilot de Malàisia Syahrin, anomenat el pescao, el japonés Nakagami i l’espanyol Julián Simón.

l’Àlex Rins venia amb un bon ritme i veia que era més ràpid que l’Aegerter, fet que el va fer precipitar-se, intentant un avançament ràpid en un revolt, però va entrar massa col·lat i va anar pel terra arrossegant amb ell al Dominique Aegerter. El camí de la victòria pel Zarco havia quedat lliure i tot feia pensar que tindríem una carrera molt avorrida amb un clar guanyador. Per la seva banda el Tito intentava anar guanyant posicions, primer avançant a Simón i després a Nakagami. Al final va aconseguir una bona segona posició que amb la caiguda del Rins li feia recuperar la segona posició del mundial. El japonès Nakagami va completar el podi, en un circuit especial per ell ja que es on va morir el seu company i amic Shoya Tomizawa. El Julián Simón va acabar 5è aconseguint així la millor posició per ell aquesta temporada. L’espanyol Luis Salom va acabar 9è, l’Axel Pons 11è i el Xavier Vierge en la posició 23. No van poder acabar la carrera els catalans Àlex Rins, Àlex Márquez i Ricky Cardús.

La nota divertida de la carrera la va posar l’Àlex Rins, que després de la caiguda va aconseguir tornar a pista, va esperar al grup dels líders i es va enganxar a ells tot i tenir volta perduda. Segons va comentar després de la carrera va creure que era una manera d’aprendre, tenia ritme per anar amb ells i era millor que rodar en solitari un cop ja es va descartar que pogués sumar cap punt. El problema va ser que com que era més ràpid que algun pilot del grup va fer algun avançament, Direcció de Carrera el va sancionar fent-li perdre aquestes posicions, però ell no va fer cas ja que no va veure les pissarres i li van acabar ensenyant bandera negra, va acabar desqualificat de la carrera i es va veure obligat a entrar a boxes quedant 2 voltes.

Victòria del Márquez a San Marino seguit pel Smith i el Redding.
MotoGP

MotoGP: Márquez guanya una carrera marcada per la pluja i els canvis de moto

La carrera va començar amb un ull posat al cel, començaven a caure gotes sobre el circuit de San Marino. La sortida es va donar en sec però a boxes ja hi havia totes les motos amb reglatges de mullat per si era necessari canviar de moto.

Des de la sortida el mallorquí Jorge Lorenzo es va posar primer, seguit pel Márquez i Rossi. Però passats uns revolts ja van ensenyar la bandera blanca conforme autoritzaven als pilots a entrar a boxes a canviar de moto, començava a ploure amb una certa intensitat. Els 3 pilots de davant rodaven amb molta precaució, pendents de les condicions de l’asfalt i de si calia entrar a boxes.

Passades 5 voltes els pilots més endarrerits entraven a boxes a posar pneumàtics de mullat. Una volta més tard, veient que plovia cada cop més i que els temps dels que portaven reglatges de mullat eren millors que els seus, Jorge, Márquez i Rossi van entrar a boxes a canviar de moto. Rossi va tenir un canvi de moto una mica més lent però un cop a pista ràpidament tornaven a estar els 3 junts.

Quasi a l’equador de la carrera, feia ja unes voltes que no plovia, l’asfalt s’anava eixugant i es preveia que els pneumàtics de pluja no aguantarien moltes més voltes. El Marc Márquez va ser el primer dels 3 en veure que hi havia pilots amb pneumàtic slick que rodaven molt més ràpid que ells, uns 8 segons, i que per tant podrien acabar veient-se superats per ells. El cerverí va entrar a boxes per sorpresa de tots ja que Lorenzo i Rossi seguien. Una volta més tard va entrar Lorenzo i dos més tard que el Márquez Rossi, un error pel pilot de Yamaha ja que li va fer perdre moltes posicions i l’opció de la victòria, va sortir ja molt lluny del Márquez i dels pilots que portaven pneumàtic de sec des de feia ja unes voltes.

Però el cap de setmana per Rossi es va arreglar ja que Lorenzo, just tornar a pista després de canviar de moto, amb els pneumàtics encara freds, va patinar i va patir una important caiguda. Un cop d’afecte en el mundial ja que tot i no fer podi, Rossi li podia retallar un bon grapat de punts.

Márquez, al ser el més ràpid en fer el canvi, es va posar líder en solitari amb una distància més que suficient per guanyar la carrera. Segon va ser el britànic Bradley Smith que no havia canviat de moto en tota la carrera i va mantenir sempre els pneumàtics de sec, fet que li va portar a fer el segon podi de la seva vida a Motogp. Va completar el podi un altre britànic, Scott Redding, que va patir una caiguda i va decidir arriscar i posar ja pneumàtics de sec al passar per boxes, no li quedava més opció que arriscar i buscar el podi. Quart i primera open va ser Loris Baz, que va ser el primer pilot en muntar el pneumàtic de sec. Rossi quedava finalment 5è però feia augmentar fins a 23 punts la seva distància al mundial amb el Lorenzo, el gran perjudicat de la loteria de carrera.

El català Dani Pedrosa acabava 9è, ja que també es va veure perjudicat per la decisió d’entrar a boxes a canviar de moto massa tard. El granollerí Aleix Espagaró quedava 10è, el seu company d’equip Maverick Viñales en la posició 14, seguit per un Álvaro Bautista 15è i l’Héctor Barberà va ser 18è i va veure com el Loris Baz es posava líder de la categoria open i li treia uns quants punts de cop. No va poder acabar la carrera el petit dels Espargaró ja que al tornar a pista amb els reglatges de sec va patir un problema mecànic i va haver d’abandonar a dos voltes del final. Tampoc va poder acabar, com hem comentat abans, el mallorquí Jorge Lorenzo.