El grup Bonhill aposta per Catalunya

0
Conjunt de joies.grup| Font: Pixabay
Conjunt de joies | Font: Pixabay

El grup joier instal•larà a la ciutat comtal la seva nova seu europea

Nova inversió. Barcelona aconsegueix que una altra empresa estrangera s’instal•li a la ciutat. En efecte, el grup Bonhill acaba d’anunciar la seva intenció d’entrar a competir en el mercat europeu. Per a tal objectiu, la companyia ha decidit instal•lar la seva seu europea a Barcelona. Més concretament, preveu obrir al Passeig de Gràcia l’oficina des d’on gestionarà la compra de joieria de segona mà i la seva subsegüent distribució en el mercat nord-americà. Actualment, Bonhill té la seva seu central a Nova York. L’empresa, que es dedica a la compra-venda de joies, rellotges i pedres precioses de luxe de segona mà, ja compta amb 180 establiments repartits per Estats Units.

té una tradició joiera molt arrelada”, ha declarat el vicepresident de Bonhill, José Luis Alvira, en relació a Espanya. I doncs, segons Alvira aquesta seria un dels principals motius pels quals la companyia ha escollit Barcelona com la seva punta de llança europea. De fet, l’empresa te previst invertir tres milions d’euros en la seva expansió europea. Un objectiu de negoci que es durà a terme en els propers dos anys i que també implicarà la seva entrada a altres països del vell continent com Alemanya, Suïssa, Turquia, Grècia, Portugal o el Regne Unit. Una projecció que culminaria al 2020. No obstant això, de moment la intenció de l’empresa és mantenir la venda, només, als Estats Units.

Una facturació de 200 milions d’euros

Per tant, la incursió del grup Bonhill en territori europeu només serà unidireccional. És a dir, els establiments que s’obriran seran únicament de compra. Amb tot, l’empresa va tancar l’exercici comptable 2015 amb uns beneficis de 200 milions d’euros. Ara, espera poder aconseguir 15 milions de vendes a Espanya durant aquest 2016, i aproximar-se als 50 milions en un termini de cinc anys. Ambdós objectius podrien replicar-se a la resta de centres europeus que es puguin obrir en un futur. Pel que fa a les previsions anuals de compres de peces s’estima que afectaran un interval d’entre 5.000 i 10.000 unitats. Una xifra, emperò, que pot oscil•lar en funció del país. Finalment, el vicepresident de Bonhill ha volgut remarcar que el seu tret diferencial respecte a les cases de subhastes i a les botigues de compra-venda d’or és que “l’experiència de venda estigui embolicada en el mateix luxe que la compra d’una joia”.