La companyia PSA Peugeot Citroën es converteix en Grup PSA com a símbol de la transformació estratègica que està vivint el fabricant francès

El pla estratègic Push to Pass obre una nova pàgina de la història del Grup, que es troba immers en un canvi total de la seva imatge de marca. Més enllà d’eixos estratègics i objectius concrets, constitueix una primera etapa cap a la visió de l’empresa basada en dos objectius principals: Ser un constructor automobilístic mundial de referència, capdavanter en eficiència i convertir-se en un proveïdor de serveis de mobilitat reconegut, que estableixi una relació duradora amb els seus clients.

Amb motiu d’aquest nou projecte en el qual s’embarca tota la companyia, el grup compta amb una nova identitat. L’anterior, “PSA Peugeot Citroën” datava de 1991 i pot haver quedat una mica obsoleta després dels canvis que ha viscut el fabricant (com la independència de la seva marca premium DS). Aquesta evolució respon a un model de negoci que s’enfoca cap a una oferta més àmplia d’activitats. A nivell comercial, es tracta de respondre a l’optimització de la seva base de clients existents i ampliar-la, sobretot, gràcies a la digitalització.

Després del naixement de DS fa menys de dos anys, aquesta nova imatge simbolitza el dinamisme de les seves tres potents marques automobilístiques, Peugeot, Citroën i DS, així com el conjunt de la resta d’activitats del Grup, actuals i futures. Aquesta nova identitat institucional es fa ressò dels 200 anys d’història industrial del Grup.

Com no podia ser d’una altra manera, en canviar la imatge el logo també evoluciona. El nou logotip s’ha dissenyat per complet internament i és obra dels equips creatius del Peugeot Design Lab, un estudi de Global Brand Design que posa els seus coneixements, nascuts del món de l’automòbil, al servei de marques externes. Per a Jean-Pierre Ploué, Director de Disseny, “Aquest nou logotip, pur i elegant, reflecteix la nostra exigència col·lectiva, a més d’obrir-se nous horitzons: acompanya l’evolució del Grup i l’ampliació de la seva activitat cap a nous serveis de mobilitat. Per la seva banda, el blau fosc, molt sobri, és una referència a la nostra història”.