Honda CRF 1000L Africa Twin, un mite que torna

0
Honda CRF 1000L Africa Twin
@Honda Motor Europe España

La Honda CRF 1000L Africa Twin aplica tecnologia al raid d’aventura

Durant passat Saló de Milà es va presentar un prototip d’aquesta Honda CRF 1000L Africa Twin bastant definitiu. Ara la marca japonesa ha presentat fotos, vídeos i característiques tècniques del model definitiu i de la tecnològica aplicada a la CRF 1000L Africa Twin. En el saló d’aquest any podrem contemplar, segurament, aquesta moto.

Honda CRF 1000L Africa Twin
@Honda Motor Europe España

Aquest model és un mite del motociclisme, de fet hi ha moltes unitats encara en servei i en molt bones condicions, és una moto indestructible, però el model presentat i davant de l’espectacular avenç dels materials i l’electrònica, està molt més preparada i equipada per l’aventura, amb un potent motor i un xassís lleuger i molt eficaç capaç de suportar els més grans esforços tant per asfalt com per pistes d’allò més complicades i exigents.

Segons Honda el model disposarà de:

  • Gran nivell d’equipament amb llums tipus LED, ABS (des connectable), HSTC, embragatge estirabot.
  • Quatre versions cromàtiques i amb dissenys de CRF Ral·li i tricolor.
  • Està dotada d’un motor bicilíndric en paral·lel amb 95 cv de potència i 98Nm de parell.
  • Nou sistema DCT amb funcions específiques per ús off-road exclusiu del model.
  • Posarà a disposició dels seus clients 3 versions: STD, ABS i ABS-DCT.
  • Declara un pes de 208 kg (segons versions) el que farà una moto molt dinàmica tant per carretera com per camp.
  • Preu aproximat de 12.700€

Honda va iniciar aquest projecte sota una premissa, “go anywhere” (“viatja a totes parts”). El motor està dissenyat amb una culata tipus Unicam de quatre vàlvules per cilindre, això fa que sigui un motor compacte, l’arbre de lleves de foneria, és lleuger (menys inèrcies) i porta dues bugies per cilindre. El cigonyal calat a 270º i els eixos primaris biaxials d’equilibrat eliminen les vibracions.

Honda CRF 1000L Africa Twin, un mite que torna

El fet que el motor sigui de dimensions reduïdes contribueix a aconseguir una bona alçada lliure a terra. La caixa de canvis de 6 relacions és lleugera. A més a més, està equipada amb embragatge estirabot.

La forquilla Showa invertida de llarg recorregut és totalment ajustable i incorpora pinces Nissin de quatre pistons i anclatge radial i discos de fre flotants lobulats de 310 mmL’amortidor posterior Showa multiajustable disposa d’ajust hidràulic de precàrrega de molla. Utilitza rodes de radis de 21/18 polzades davant/darrere, amb pneumàtics de 90/90-21 i 150/70-18 respectivament.

La part cicle amb bastidor de semi-doble cuna, d’acer, proporciona l’equilibri perfecte entre estabilitat a alta velocitat i autèntica eficàcia off-road, a més d’agilitat i força bruta. La centralització del pes contribueix a aconseguir un baix centre de gravetat.

Destaca pel doble far amb tecnologia LED i un gran dipòsit de 18,8 litres de benzina que ofereix una autonomia per sobre dels 400 km.

Honda CRF 1000L Africa Twin
@Honda Motor Europe España

Honda ha desenvolupat el sistema Selectable Torque Control (HSTC) que ofereix tres nivells de control, a més de permetre també al pilot desactivar el sistema ABS de la roda posterior a l’hora de fer off-road.

Aquest model incorpora un nou sistema d’embragatge desenvolupat per Honda, el Dual Clutch Transmission de Honda (DCT) (Transmissió de Doble Embragatge), que estarà només disponible en la versió més equipada de la Honda CRF 1000L Africa Twin. Aquest sistema permet al pilot canviar de marxa mitjançant els interruptors de la part dreta del manillar i dos mòdols automàtics.

Aquest sistema DCT incorpora un control de la detecció d’inclinació, mitjançant el qual el patró de canvis de marxa s’adapta depenent del grau d’inclinació de la moto per a proporcionar el màxim control.

Fitxa tècnica Honda CRF 1000L Africa Twin

Motor: Dos cilindres paral·lels a 270ª, 998 cc, sistema unicam.

Potencia: 94 CV 7.500 rpm

Parell màxim: 98Nm a 6000 rpm

Canvi: 6 velocitats amb DTC

Electrónica: Control de tracció, ABS, tres corbes d’encès

xassís: Doble cuna d’acer

Pes en buit: 208 kg

Pes ple: 228 kg

Mesures: 2.355 x 930 x 1.475 mm

Distància entre eixos: 1.575 mm

Distància lliure a terra: 250 mm

Capacitat dipòsit: 18,8 litres

Pneumàtics: 90/90-R21 i 150/70 R18

Fre davanter: doble disc de 310 mm, amb pinces de quatre pistons.

Fre posterior: Disc simple de 265 mm amb pinça doble pistó flotant.

Galeria