El nou Honda NSX arriba hybrid i amb 561 CV

Després de mesos rebent petits tastets del nou Honda NSX ja podem dir que l’espera ha valgut la pena. Encara no tenim tota la informació del nou NSX però la firma ja té la versió preserie americana, l’Acura NSX, recorrent el nou continent i aixecant passions a les webs del món sencer. Amb motius. Aquesta nova bèstia supera amb creus el que s’esperava d’ella i posa en guàrdia a models de firmes èpiques com McLaren o Lamborghini. El seu pla? Unes prestacions d’infart amb un preu d’atac cardíac per competir contra models com Ferrari 488 GTB o el McLaren 650S. Serà capaç?

Han passat deu anys d’ençà que el 2005 la marca japonesa deixés de produir la seva mítica bala que va enamorar a tothom als anys noranta. En aquella època el Honda NSX no era el més ràpid però comptava amb detalls que el feien únics i que estaven avalats per una figura com Ayrton Senna. Amb aquest background i la llarga espera desitgem que el nou model sigui el millor cotxe (superdeportiu i homologat) fabricat per Honda. Si ens fixem en les dades que Acura ha publicat sobre ell podem afirmar que una nova estrella arriba a les nostres carreteres a partir del 2016. L’estètica segueix clarament la línia japonesa que tant identifica a les marques del país del sol naixent però amb el toc característic de qualsevol superdeportiu biplaça que coneixem i que es comercialitza als Estats Units. Així que haurem d’esperar per parlar d’aquest aspecte. No es un problema tenint en compte del que cal parlar realment; la seva carrosseria, el motor V6 VTEC i l’exposició d’alta tecnologia.

Honda NSX, torna el mite deu anys després | Diari Català
Dos NSX en moviment

Per començar, la carrosseria del Honda NSX és 4,4 metres de llarg i 1,94 d’amplada compte amb un xassís fabricat en alumini i acer d’alta resistència, el sostre i la part inferior són de fibra de carboni. Un conjunt que ofereix una xifra de , 1.725 kilograms (superior a la mitja dels models amb els quals competeix), molt bona tenint en compte el pes de les unitats elèctriques.

El nou Honda NSX es presenta com un model hybrid que compta amb una unitat de potència elèctrica anomenada TMU (Twin Motor Unit) capaç de generar 74 cavalls gràcies a dos motors, un per cada roda davantera. El motor V6 VTEC de 3,5 litres i doble turbo se situa més aviat al centre-posterior de la plataforma i aquí arriba el ‘show’. El seu rendiment és de 507 cavalls, que sumats al propulsor elèctric aconsegueix dos elements claus: proporcionar 581 cavalls de potència i una configuració de tracció integral. Com si res. Unes dades que segons Honda es tradueixen en 370 km/h de velocitat màxima i una acceleració de zero a cent en tres segons.

Tota aquesta potència del Honda NSX es transmet gràcies al canvi DCT de doble embragament i nou velocitats. Un gran canvi que se suma al sistema IDS, un ‘alma mater’ de la tecnologia que aconsegueix agrupar el sistema de tracció SH-AWD, el canvi, la suspensió, la direcció (amb sis pistons davant i quatre posteriors) i els frens per oferir quatre modes de conducció: Quiet, Sport, Sport+ y Track. La primera opció prima l’eficiència limitant les revolucions del motor tèrmic a 4.000. El mode Sport elimina aquesta limitació però l’Sport+ estreny al màxim les possibilitats del canvi fins gairebé arribar al tall. El Track respon a les necessitats del circuit, amb una resposta molt més agressiva del conjunt d’elements que poden variar i la desactivació d’alguns controls i ajudes electròniques.

Honda NSX, torna el mite deu anys després | Diari Català
Vista posterior del NSX

Segons Acura les primeres unitats ja estan en procés de producció i podran comprar-se a principis de 2016 per un preu de 170.000 dòlars americans, el que es traduirà, probablement, en 200.000 euros europeus. No es un cotxe econòmic, està clar, però tenint en compte els rivals contra qui lluita el seu punt diferencial serà el preu. Llarga vida al Honda NSX!