Honda presenta al Circuit la nova RC213V-S

0
La moto de Màrquez per ús diari

La moto de Màrquez per ús diariUna MotoGp pel dia a dia, la nova RC213V-S

Honda ha presentat en exclusiva mundial al Circuit de Catalunya l’espectacular RC213V-S, la moto el prototip de la qual es va mostrar al passat EICMA de Milà. Mitjans de comunicació de tot el món han volgut estar presents a la posada de llarg de la qual serà, sens dubte, una de les motocicletes més exclusives del mercat, com la denomina

La RC213V és una màquina dissenyada exclusivament per a competició que ha guanyat de forma consecutiva els campionats mundials de MotoGP de 2013 i 2014. Sobre aquesta base, Honda ha realitzat canvis en algunes de les seves especificacions per llançar la RC213V-S. Es tracta d’una motocicleta que podrà conduir-se en vies públiques i per la qual Honda començarà a acceptar comandes a partir del 13 de juliol de 2015.

En 1954, Honda va fer pública la seva intenció de participar en les carreres del TT de la Illa de Man, que en aquell temps era una de les carreres del Campionat Mundial de Velocitat. Honda va desenvolupar les seves pròpies màquines de carreres i en 1959, cinc anys després del seu anunci, va començar a competir en el TT de la Illa de Man. En 1961, Honda va aconseguir guanyar el TT en les dues categories en les quals va competir. El total de victòries acumulades per Honda, nombre sense precedents, va aconseguir les 600 en 2005, arribant a les 695 a partir de l’11 de juny de 2015. Des de les carreres en el TT de la Illa de Man, Honda ha usat com a laboratori de proves la seva àmplia activitat en diverses competicions i ha incorporat un ampli rang de tecnologies desenvolupades a les carreres als seus productes de sèrie, confiant en aquestes tecnologies d’avantguarda per mantenir i evolucionar les excel·lents prestacions i fiabilitat de les motocicletes de l’ala daurada.

La nova RC213V-S no és solament el resultat de l’aplicació de tecnologies desenvolupades per l’ala daurada. en competició a un model de sèrie, sinó que més aviat representa un repte totalment nou, consistent a fer possible que una màquina desenvolupada per competir a les carreres de MotoGP pugui rodar per les vies públiques.

Paraules d’Honda: Per guanyar carreres a MotoGP és necessari comptar amb una màquina que sigui la més ràpida i fiable del món, però en Honda. sabem que també ha de ser manejable, així que busquem la facilitat de pilotatge com alguna cosa necessari per a la victòria. En altres paraules, Honda segueix el principi que la màquina més ràpida del món ha de ser també la màquina més manejable del món. Des del començament, competint a les carreres del TT de la Illa de Man, Honda ha desenvolupat de forma continuada màquines exclusives per a competició amb l’objectiu que fossin les més fàcils de pilotar, acumulant victòria després de victòria en carreres al llarg de la història.

La RC213V-S ha estat desenvolupada d’acord a aquest principi d’Honda, fent possible que la RC213V, guanyadora de dos campionats consecutius de MotoGP, pugui conduir-se per les vies públiques. La RC213V-S ha heretat les especificacions de la RC213V: màxima concentració de masses i mínima fricció, així com aspectes claus de la seva fabricació que diferencien a la RC213V, com a màquina de MotoGP, d’altres models de sèrie, amb aclaparants diferències que inclouen la seva lleugeresa i la precisió de mecanitzat dels seus components, a més dels superiors coneixements requerits per a la seva fabricació. A més, la RC213V-S està equipada amb tecnologies de control usades en la RC213V. Per aconseguir les especificacions que fessin a la RC213V-S apta per circular per vies públiques, s’han fet els mínims canvis i addicions necessàries respecte a RC213V.

La moto de Màrquez per ús diariEls països als quals està prevista la comercialització de la RC213V-S, una màquina per al carrer, són: Europa, EUA, Austràlia i Japó. Els preus recomanats pel fabricant són: 188,000€ a Europa (impostos inclosos) (Alemanya 1), 21,900,000¥ (impostos inclosos) a Japó, 244,000 A$ (impostos inclosos) a Austràlia, i 184,000 US$ en O.S.A.

Característiques de la RC213V-S
En el desenvolupament de la RC213V-S, més que intentar reproduir les prestacions dinàmiques de la RC213V, s’ha posat l’enfocament a recrear tant com fos possible el conjunt complet de la RC213V i el seu tacte de pilotatge. Per poder pilotar a velocitats que s’assemblin més a les de l’univers RC213V, hi ha disponible un kit esportiu opcional exclusivament per a pilotatge o carreres en circuit.

D’aquesta manera, la RC213V-S permet experimentar el tacte de la RC213V en vies públiques, mentre que també ofereix un pilotatge a més alt nivell en circuits tancats.