Husqvarna 701, la “Supermoto” capaç de tot

0
Husqvarna 701
Husqvarna 701

 

Husqvarna 701
Husqvarna 701

Husqvarna 701 i la carretera, diversió assegurada

Husqvarna Motorcycles sota el paraigua de KTM Motorrad AG va presentar durant el passat EICMA de Milà la nova 701 Supermoto

Husqvarna amb les seves motos de motocròs i enduro ha superat les 15.000 unitats venudes l’any passat, però en el segment asfalt no tenia presencia. Així doncs, la marca va decidir iniciar el desenvolupament de motos de carretera i el model que va presentar al passat Saló de Milà és una moto amb molt de caràcter i que assegura una diversió infinita en pilotar-la.

El model que ens ocupa està derivat de la seva germana de Grup, la KTM 690 SMC, i com ella té molt poc pes, per sota dels 145 kg i amb els 67 CV del seu motor, la 701 Supermoto promet grans sensacions.

 

Husqvarna 701
Husqvarna 701

La Husqvarna incorpora accelerador tipus ride-by-wire i juntament amb els diferents mapes de motor seleccionables, combinada amb l’acció de l’ABS i de l’embragatge estirabots APTC, farà que derrapar la roda posterior a la sortida de les corbes sigui una feina fàcil. La part cromàtica tipus “in-mould” en el subxassis posterior protegeix el dipòsit de combustible integrat en el mateix.

El motor que incorpora és el magnífic motor de la KTM 690, un monocilíndric 4T amb arbre de lleves en cap i refrigeració líquida, incorpora les últimes tecnologies en termes de disseny i electrònica. Una potència màxima de 67 CV a 7.500 rpm i un parell motor de 6,93 Kgm a 6.000 rpm, un motor que pesa només 43,4 kg.

Husqvarna 701, la “Supermoto” capaç de tot

Amb aquest motor que és una delícia, té una fiabilitat, durabilitat i eficàcia que estan garantides per solucions tècniques d’avantguarda com un sistema de lubricació forçada amb evacuació activa de càrter que redueix les friccions i les pèrdues per bombeig i que, a més, contribueix a uns intervals de manteniment econòmic de 10.000 km.

L’encès es realitza a través de doble bugia, cada una d’elles gestionada de forma individual per aconseguir un òptim rendiment en la gran càmera de combustió. En la Husqvarna 701 Supermoto serà possible seleccionar entre tres mapes de motor mitjançant un interruptor situat sota del seient (com en la KTM). Es podran escollir entre els modes “Standard”, “Soft” i “Advanced” d’acord amb les condicions i el tipus d’asfalt.

El cigonyal i la biela estan fabricats per Herzog Gmbh a Alemanya, una garantia de qualitat i durabilitat, incorpora un eix de balanç per reduir les vibracions i augmentar el confort, el pistó forjat tipus “box” (solament té un pes de 471 gr) fabricat per Mahle König. El motor pot arribar a assolir un règim de gir de més de 8.000 rpm.

El sistema d’embragatge APTC (Adler Power Torque Control) de tipus estirabots fabricat per Adler està calibrat per aconseguir una major velocitat a l’entrada i sortida de les corbes en maximitzar el grip (adherència) de la roda H8posterior en la fase d’acceleració, així com prevenir les reaccions d’aquesta mateixa roda quan es redueix violentament la velocitat entrant en una corba. El sistema hidràulic Magura garanteix una perfecta modulació de l’embragatge.

 

És una màquina que quan l’observes detingudament t’enamora i estic segur que quan tingui l’oportunitat de provar-la no voldré retornar-la.

És una moto:

– Potent i àgil
– Components d’alta tecnòloga
– Control absolut
– Electrònica de primer nivell

    Dades tècniques de la HUSQVARNA 701 Supermoto:

  • – Pes: 159Kgsamb tots els plens
    –  Potència: 67 cv
    –  Cilindrada: 690 cc
    – Alçat seient: 890 mm
    – Preu: 9.870 euros (IVA i impostos inclosos)

    MOTOR:

    Motor de benzina monocilíndric de 4 temps, refrigerat per aigua
    Cilindrada 449,9 cm³ (27,455 cu in)
    Diàmetre 95 mm (3,74 in)
    Carrera 63,4 mm (2,496 in)
    Encès elèctric
    Caixa de canvis de 5 velocitats
    Lubricació del motor a pressió amb circuit tancat amb 2 bombes de rotor
    Relació primària 31:76
    Transmissió secundaria 14:45
    Refrigeració per aigua, circulació permanent del líquid refrigerant mitjançant una bomba d’aigua
    Embragatge APTC multidisc humit, sistema hidràulic Magura
    Equip d’encès amb regulació electrònica sense contactes, ajust digital de l’encès.

    XASSÍS:

    Xassís de tub central format per tubs d’acer
    Forquilla WP Suspensió Invertida, cartutx tancat
    Amortidor WP amb articulació
    Recorregut de la suspensió davantera 280 mm (11,02 in)
    Recorregut de la suspensió posterior 266 mm (10,47 in)
    Equip de frens davant de disc amb pinça de quatre pistons d’anclatge radial
    Equip de frens posterior disc amb pinça flotant d’un pistó
    Discs de fre – diàmetre Davant 310 mm (12,2 in)
    Discs de fre – diàmetre Posterior 220 mm (8,66 in)
    Cadena 5/8 x 1/4″
    Angle de la direcció 63,9°
    Rodes davant/darrere Alpina de 3,50 x 16,5″ de color negre, alumini/Alpina de 5,00 x 17″ de color negre, alumini
    Distància entre eixos 1.475±10 mm (58,07±0,39 in)
    Alçada lliure a terra sense càrrega 290 mm (11,42 in)
    Alçada del seient sense càrrega 890 mm (35,04 in)
    Capacitat total aprox. del dipòsit de combustible 7 l benzina de 95 octans
    Pes aprox. sense combustible 105,3 kg

Galeria