Hyperloop es el megaprojecta de Tesla que vol revolucionar el mon del transport aconseguint velocitats fins als 1220 Km/h amb un impacte mediambiental summament reduït

Hyperloop, el transport dels 1.220 km/h | Diari CatalàElon Musk va presentar al món, fa un parell d’anys, un minuciós estudi de disseny i viabilitat que donava a conèixer un megaprojecte d’enginyeria batejat com hyperloop que oferiria noves solucions en matèria de transport de llargues distàncies per a passatgers.

Entre les principals premisses per fer-ho estava la capacitat de realitzar trajectes a 1.220 km/h amb un impacte energètic i mediambiental summament reduïts en termes generals.Hyperloop, el transport dels 1.220 km/h | Diari Català

Les seves proves sobre el terreny començaran el mes que ve en una zona desèrtica al nord de Las Vegas. Per aconseguir-ho, l’empresa construirà en primer lloc una pista de 800 metres de longitud al costat de les seves instal·lacions. Allà es duran a terme els primers assajos per posar a prova la capacitat del sistema i, en cas de funcionar tot correctament, es procedirà a la construcció d’un túnel de dues milles de longitud on es posaran a prova els prototips complets. En cas de ser un èxit, hyperloop brindaria al món una metodologia molt diferent del concepte actual de ‘alta velocitat’ i permetria aproximar territoris distanciats per centenars o milers de quilòmetres en temps minúsculs.

Un dels objectius de la fase de proves és esprémer al màxim la potència dels acceleradors externs per assegurar-se de la seva viabilitat. En teoria, aquests haurien d’accelerar la càpsula fins als 540 km/h en tot just dos segons.

Hyperloop, el transport dels 1.220 km/h | Diari CatalàPer accelerar i desaccelerar, les càpsules utilitzarien motors elèctrics, imants i compressors. Concretament, la impulsió principal s’aconsegueix mitjançant motors d’inducció lineals externs que donen una empenta a la càpsula cada pocs quilòmetres en reaccionar amb els imants situats a la base de la mateixa. Però clar, això també comporta alguns desavantatges com l’elevat consum de potència del sistema (21 MW). Elon Musk té solucions per a tot i ens proposa un sistema de captació solar fotovoltaica al llarg de tota la infraestructura que proporcionaria 57 MW de potència màxima.

Perquè us feu una idea, en teoria, el sistema seria capaç de viatjar des del centre de la ciutat de Los Angeles fins al centre de la ciutat de San Francisco, en menys de 35 minuts, és a dir, seria capaç de recórrer més de 620 km a una velocitat superior a 1.100 km/h.

A més, aquestes càpsules parteixen cada 30 segons en hores punta i cada 2 minuts la resta del temps, transportant a 28 persones cadascuna. Circulant separades per una mitjana de 37 km, hyperloop traslladaria a 840 passatgers per hora, el que fa uns 7,4 milions de viatgers en cada sentit a l’any.

Hyperloop, el transport dels 1.220 km/h | Diari CatalàEncara que els costos inicials parlaven d’un total de 6.000 milions de dòlars (més econòmic que el tren supersònic anunciat fa un temps), davant la qual cosa es va proposar generar un sistema de treball col·laboratiu a l’estil del sistema operatiu Linux, la veritat és que als inversors no sembla haver-los preocupat en excés la dada i aquest projecte cada dia està més a prop de fer-se realitat.

Fa uns mesos va començar la fase de disseny a càrrec de l’empresa nord-americana Argo Design, que va presentar el primer concepte de les càpsules desmuntables els primers prototips funcionals estarien llestos de cara a 2017. Aquestes càpsules han evolucionat i són una mica més grans que les planejades per Musk, ja que permetrien transportar no només a persones, sinó també automòbils i contenidors de càrrega.

Hyperloop, el transport dels 1.220 km/h | Diari CatalàPer al desenvolupament i explotació del projecte, neix recentment hyperloop Transportation Technologies (HTT), una empresa creada exclusivament per a tal fi que ja compta amb la solvència econòmica i el marge de maniobra necessaris per a escometre tot el desplegament tecnològic a llarg termini. És més, el primer tram experimental està previst que s’instal·li a Quay Valley (Califòrnia) el 2017, amb un tram inicial de 8 quilòmetres que obrirà al públic el 2018.

Si voleu una mica més d’informació, a la pàgina web oficial de hyperloop us ho expliquen tot amb pèls i senyals.