ImaginBank, la primera entitat bancària 100% digital

0

L’objectiu de la nova entitat és penetrar en el sector dels anomenats “millennials

Benvinguts a un futur innovador que avui ja és present”. Així ha presentat aquest dijous, Isidre Fainé, president de CaixaBank, el primer banc (Imaginbank) exclusivament mòbil d’Espanya. Una nova entitat que es caracteritza per ser 100% digital, i que pretén captar a un públic objectiu d’entre 18 i 35 anys. Quina característica comparteixen aquests clients? Que són joves pràcticament nadius digitals que es relacionen, i entenen el món a través dels seus aparells mòbils.

És per això, que l’única manera d’esdevenir client de l’entitat és mitjançant una aplicació, ja disponible, que es pot descarregar de forma gratuïta des d’Apple Store o Google Play. Tot i això, sempre caldrà en un inici dirigir-se a una oficina de CaixaBank per obrir una compte i omplir tota la documentació pertinent; tal i com obliga la legislació vigent en ares d’evitar el frau. Amb ella, es podran gestionar les finances personals de cada client; consultar els seus moviments de compte; els rebuts domiciliats; els préstecs d’abonament immediat; es podran retirar diners en caixers amb codi o realitzar transferències i pagaments P2P.

En el rerefons d’aquest naixement hi trobem el fet que Caixabank assegura tenir una quota de penetració entre aquest col·lectiu, només, del 30%. Un client, que tanmateix, anirà augmentant i destronant al client tradicional. Així doncs, des de l’entitat s’han proposat captar fins a 500 mil clients fins a finals del 2017.

Sense comissions habituals

Quines avantatges tindrà el client? Doncs entre d’altres, es beneficiarà d’una filosofia ‘low cost’. És a dir, es suprimeixen les tradicionals comissions per serveis habituals, com per exemple, els imposables per la realització de transferències bancàries, l’ús de targetes o caixers automàtics. L’únic cost que tindrà que assumir el client és el d’un euro pel fet d’obrir el compte. A més a més, l’aplicació també permetrà obtenir una targeta de crèdit física o adoptar l’anomenat wallet digital. És a dir, una targeta només digital. També, s’adoptaran solucions de pagament que permetran, entre d’altres, enviar diners a un contacte simplement utilitzant el seu número de telèfon o el seu correu electrònic, encara que no sigui client d’ImaginBank.

Finalment, la nova entitat serà la primera a nivell mundial que integri en el seu dia a dia les xarxes socials. D’aquesta manera, els seus clients podran consultar, per exemple, el seu romanent a través de Facebook. També, Twitter i Whatsapp s’integren en el servei com a via de comunicació mitjançant la qual els clients podran formular els seus dubtes. En aquest sentit, i amb una clara vocació d’arribar als més joves ImaginBank incorporarà un sistema de control i predicció de les despeses per tal d’ajudar als seus usuaris a gestionar les seves finances. Així doncs, es crearà, ara, un greuge comparatiu entre els clients de l’entitat matriu, Caixabank, que han d’assumir comissions per tinença de targeta de crèdit, compte corrent, o transaccions, i els clients de la nova entitat, ImaginBank, que adopta una línia sense comissions.