Els vehicles dièsel suposen un gran volum de vendes al país

És una evidència que la contaminació atmosfèrica és una absoluta realitat a Àsia, sobretot en aquells països on hi ha una població molt àmplia. L’exemple més clar és Xina on, degut a la quantitat de milions de persones i vehicles, l’índex de contaminació és alarmant. Però no són els únics, ja que l’Índia també es suma a aquest greu problema. Tot i així, des del país indi hi ha la intenció de capgirar aquesta situació i, per això, el Tribunal Suprem d’Índia ha anunciat certes mesures per tal de baixar els alts nivells de contaminació registrats a la capital, Nova Delhi.

La restricció més radical és la prohibició absoluta de la venda de vehicles dièsel nous amb motor de 2 litres o major cilindrada, però també s’ha optat per prohibir l’accés a la ciutat de camions de 10 anys o més d’antiguitat. Aquestes dues prohibicions estaran vigents fins al 31 de març de 2016, però no es descarta que puguin ampliar-se si els nivells de contaminació es segueixen mantenint alts.

Sens dubte aquestes restriccions són una bona mesura per tal de reduir els nivells de contaminació i “netejar” l’aire però, per l’altra cara de la moneda, també suposen un cop a la indústria de l’automòbil. Les més afectades són les marques que més venen al país com Mahindra (ha adquirit recentment Pininfarina), Tata, Toyota i Mitsubishi, però també les marques Premium europees com BMW, Audi o Mercedes-Benz que són qui ocupen la franja dels vehicles de luxe.

I tot això s’agreuja si parlem que, segons un estudi dels fabricants d’automòbils, el 37% dels vehicles de passatgers venuts durant el 2015 a l’Índia eren dièsel, així com el 90% de SUV venuts en aquest mateix any. Les proporcions són força elevades, principalment en el segment SUV, i això és degut al baix cost del gasoil al país indi.