Jaguar celebra 80 anys al Motofest de Coventry

0

 

L’elegància britànica en 80 anys, Jaguar

L’any 1935 la Swallow Sidecar Company llançava el SS 90, un cotxe que utilitzava per primera vegada un nom que passaria a la història de l’automòbil: Jaguar. Enguany es celebren 80 anys d’aquesta efemèride i la marca del felí ho ha volgut celebrar com cal. Fa unes setmanes, el fabricant va treure a passejar alguns dels seus cotxes més emblemàtics en un marc incomparable com el Motofest de Coventry. Però anem a pams: per què és tan especial aquest esdeveniment?

Coventry és per Jaguar el que Maranello per Ferrari. Aquesta localitat situada als West Midlands britànics té una llarga tradició automobilística i per aquest motiu celebra anualment el Motofest, un festival que combina tot tipus d’activitats relacionades amb el món del motor: exhibicions en pista, exposicions de cotxes clàssic, concerts i fins i tot art. Una festa del motor que cap afeccionat es va voler perdre, especialment els fanàtics de Jaguar.

I és que el departament de cotxes clàssics de Jaguar va ser l’encarregat de donar el tret de sortida d’aquesta festa del motor rodant amb alguns dels vehicles més emblemàtics amb què la marca ha participat a Le Mans: el C-Type que va guanyar la prova francesa els anys 1951 i 1953, el D-Type `Long Nose´ que va córrer l’edició de 1956, el llegendari XJ13 de 1966 -del que només n’hi ha una unitat i que mai va arribar competir degut als canvis de reglamentació- o l’espectacular XJR-9LM, guanyador de la prova de resistència francesa l’any 1988. En total més de 50 milions d’euros sobre l’asfalt, però aquest no van ser els únics cotxes que van circular pel circuit urbà dissenyat especialment per l’ocasió.

Motofest de Coventry: drift, rallies i molt més

L’equip Falken del Regne Unit, format per Matt Carter, Paul Cheshire, Kirsty Widdrington i el campió irlandès de drift James Deane, va oferir un autèntic espectacle de derrapades que va donar pas a una altre categoria ben curiosa: la dels Hot Rods clàssics. Una legió d’aquest vehicles modificats va oferir una petita exhibició d’avançaments, xocs i tot tipus de maniobres al límit que van aixecar passions entre el púbic menys amant del motor. Però els fanàtics de veritat van gaudir d’allò més al caure la tarda.

El soroll ensordidor dels motors del grup B van envair el Ring Road de Coventry durant unes breus voltes que van resultar inoblidables. La gran atracció va ser l’Audi Quattro Sport S1 de Walter Röhrl, però també cal destacar el Talbot Sunbeam o el MG Metro 6R4. Tots ells van volar sobre l’asfalt, tot recordant per què els anys 80 continuen sent la dècada daurada del mundial de rallies.

Rover-BRM: el retorn a casa

Menys ensordidor però igual de curiós va ser el Rover-BRM amb motor de turbina de gas. Aquest prototip que va participar a Le Mans els anys 1963, 1964 i 1965 va ser desenvolupat a Coventry, on va tornar per primera vegada en 50 anys amb motiu del Motofest. Acompanyant l’excèntric Rover-BRM van rodar els Triumph Spitfires –també fabricats a Coventry- que, tot i ser menys espectaculars, van rememorar l’època daurada de la indústria automobilística de la ciutat.

Aquests cotxes van tancar la jornada sobre l’asfalt, però la festa va continuar al Fargo Village, el Camden Town de Coventry. Allà Cesar Pieri, manager de disseny creatiu de Jaguar exposava la seva col·lecció de capós pintats amb motius automobilístics i, de pas, ens va ensenyar en primera persona el Project 7, el prototip basat en el F-Type presentat al Goodwood Festival of Speed de 2013. Sens dubte una bona manera d’acabar les celebracions pels 80 anys del naixement d’una marca com Jaguar.