Jaume Alguersuari, una retirada anunciada

0
Jaume Alguersuari, una retirada anunciada
Jaume Alguersuari
Jaume Alguersuari, una retirada anunciada
Jaume Alguersuari

Alguersuari perd “l’amor pels cotxes” amb només 25 anys

El pilot català Jaume Alguersuari ha anunciat aquest dijous un “punt i apart” en la seva carrera dins de l’automobilisme, decisió que ha pres després d’haver “perdut l’amor pels cotxes” i que no comparteix “gent molt, molt propera” del seu entorn, afegint que pensa bolcar-se en la seva carrera musical que ja havia començat fa uns anys, mentre ho compaginava amb les curses.

“He perdut l’amor a aquesta núvia que m’ha acompanyat tota la meva vida: els cotxes. No és un dia trist. Alguna cosa em diu dins meu que vull aprendre coses bones amb un futur nou, nodrir-me de coses noves i deixar el meu passat on està. Vull obrir un capítol nou, tinc 25 anys, no 40 ni 50, i és el moment”, va anunciar Alguersuari al Consell Superior d’Esports.

El català, que va confirmar que està “perfecte físicament” i que el desmai que va sofrir al juny després d’una cursa de la Fórmula E solament va ser “una crisi d’estrès”, va comparèixer a la seu del CSD acompanyat pel president  d’aquest organisme, Miguel Cardenal; el president de la Real Federació Espanyola d’Automobilisme (RFEA), Carlos Gracia; i el delegat mèdic de la RFEA, José Cuartero.

Una bombolla punxada

Jaume Alguersuari va arribar a l’escuderia Toro Rosso de Fórmula 1 de la mà del programa de joves talents de Red Bull. La seva aparició va ser massa precoç, fins al punt de convertir-se amb el pilot més jove en debutar en aquest gran circ, només superat aquest any per Max Verstappen.

Des del 2009, any del seu debut, fins el 2011 va deixar molt bones sensacions de pilotatge, realment se’l veia un jove amb ganes  i talent per arribar lluny en aquest món. Però quan promets has de saber cuidar-te i que et cuidin per tal de mantenir els peus a terra i saber prendre els passos adequats en el moment adequat. Alguersuari va ser massa llençat, no sabem si per ell mateix o empès pel seu entorn, però el cert és que al final tot se’n va anar a norris.

Quan en aquella època l’entrevistaven ja es veia que les formes no acompanyaven al pilot. Tenia un to una mica fatxenda que irritava a molts que ja avisaven que amb aquesta actitud no arribaria a enlloc. Doncs no s’han equivocat gaire. No sé realment si en persona també tenia aquesta actitud, però el cert és que la imatge que projectava a l’exterior era aquesta.

Aquest posicionament també va ser clau per tallar de cop el seu progrés com a pilot dins de la Fórmula 1. Quan Toro Rosso va comunicar que ell ja no seria pilot de cara a la següent temporada es va obrir una gran finestra de possibilitats per l’expilot català per poder fitxar per altres equips que, almenys, estiguessin al mateix nivell que Toro Rosso. No sabem que demanava ni que l’oferien, però des de fora la sensació que donava era que les seves pretensions eren més altes del que realment haurien hagut de ser. A més a més, algunes declaracions on deia que pràcticament ho tenia fet amb un equip punter, tampoc ajudaven.

Al final tot es va quedar amb fum i res es va concretar. Entenc que un noi de la seva edat no hauria de voler volar tant ràpid, però potser el seu entorn o, fins i tot ell mateix, van condemnar la seva trajectòria com a pilot professional. A partir d’aquí la seva història com a pilot va anar donant tombs fins desembarcar a la Fórmula E on el seu pas ha passat força desapercebut.

I el final ja l’heu llegit, una retirada amb 25 anys d’una bombolla massa inflada que, finalment, ha acabat per explotar.