Una dècada de Jordi Viladoms al Dakar

Jordi Viladoms va participar a la presentació de l’equip Red Bull KTM per al proper Dakar 2016. L’acte va tenir lloc a Kiska, seu tecnològica de la marca austríaca de motocicletes.

Viladoms afirmava a la presentació estar “preparat” per afrontar el seu desè Dakar i ha admès que, “hi haurà més nivell que mai perquè hi ha més de vint pilots molt ràpids, estem davant una nova generació amb molt potencial. Serà un Dakar molt competitiu i més obert, no oblidem que cap dels participants de la present edició ha guanyat mai el Dakar”.

Sabent que parteix com un dels favorits, Jordi Viladoms sempre es mostra molt prudent respecte al resultat i ha comentat que, “m’ha tocat viure les dues cares de la moneda, quan les coses van bé i quan és giren, hem d’estar preparats per a ambdues, i la millor manera de córrer el Dakar és no pensar en el resultat i disputar cada etapa per separat. Sabem que el resultat no només depèn que fem  les coses, ja que són molts els factors que acaben influint, però com cada any el meu compromís és donar el màxim cada dia i lluitar per guanyar el Dakar. L’any passat la sort no va estar del meu costat, però afronto aquest Dakar amb un rol molt diferent dels anteriors; la figura de Marc marcava l’estratègia a seguir a KTM, ara les coses estan molt més obertes”.

Jordi Viladoms és el pilot més experimentat a les files del Red Bull KTM i això li permet partir sense ordres d’equip des del primer dia. A més aquest és el seu tercer any pilotant la KTM 450 Ral·li. De la seva fidel companya ha dit que, “s’han fet molt pocs canvis a la moto, és una garantia per a nosaltres perquè sabem que funciona molt bé, la seva fiabilitat està demostrada i en una carrera com el Dakar és un factor molt important, més encara tenint present que hi haurà dues etapes marató, una d’elles amb parc tancat”.

L’absència finalment d’etapes en terres xilenes fa que 10 de les 13 especials se celebrin a Argentina. Adaptar el recorregut no ha estat fàcil per a l’organització, Jordi Viladoms comentava els canvis, “sobre el paper tot apunta al fet que la primera setmana serà molt ràpida i amb poca navegació, però és només la teoria; sovint fem prediccions i després les coses són molt diferents. Hem de ser prudents i no pensar que la primera serà una setmana fàcil, afrontarem el que ens anem trobant dia a dia. Però tinc clar que les etapes en alçada seran molt dures, amb l’especial a Bolívia a 4.600 metres d’altitud i altres dues que superaran els 3.500 metres”.

Dels seus companys d’equip explicava que, “les noves incorporacions han estat quelcom molt positiu, són pilots ràpids i amb molt talent. S’ha creat un bon ambient, ens entenem tots molt bé, des dels mecànics fins als directius, i hem compartit molts entrenaments durant l’any; és un arma a favor nostra que segur que ens beneficiarà en una cursa com el Dakar, on l’estratègia sovint pot jugar un paper important”.