JvB-moto presenta la nova XSR700 “Super 7”

0
JvB XSR700 Super 7
JvB-moto presenta la nova XSR700 "Super 7"

La XSR700 és la seva primera creació Yard Built

Després de la contundent ‘Faster Son’ creada per Shinya Kimura a Chabbott Engineering aquest estiu amb motiu de la presentació de la XSR700, el fabricant alemany JvB-moto es converteix ara en el primer artista de transformacions que s’atreveix amb l’últim model de la gamma Sport Heritage. El resultat, la “Super 7” és tota una declaració d’intencions i demostra que les possibilitats de personalització i transformació de la XSR700 són immenses. El primer model custom de Jens vom Brauck amb Yamaha, la inconfusible VMAX “Infrared” va fonamentar una relació que no ha parat de créixer. Com a gran admirador i usuari del concepte XSR, JvB-moto significava una opció perfecta per demostrar el potencial de la nova XSR700.

Sense retallar o soldar el xassís, Jens va treballar per despullar al màxim la moto, amb la meta d’evidenciar l’essència d’un model amb clara inspiració retro. El resultat final és una moto tremendament nua que reflecteix la lleugeresa, potència i agilitat de la SR700 de sèrie.

JvB XSR700 Super 7
JvB-moto presenta la nova XSR700 “Super 7”

“Ens encantarà veure com aquesta nova moto entra a formar part de la creixent escena custom actual”, comenta el director de producte de Yamaha Motor Europe, Shun Miyazawa. “Sis anys de col·laboracions en transformacions ens han fet arribar al punt actual amb la nova XSR700. Un dels punts més importants del procés de disseny va ser crear una moto neutra que no pertanyés a cap categoria concreta, que no fos una scrambler, ni una flat tracker o una cafe racer; buscàvem un llibre obert amb el màxim potencial per la transformació. Hem creat i desenvolupat una filosofia única de personalització de models de fàbrica, a la qual diem “Faster Sons”, com a mostra de respecte a la fusió de la tradició motociclista amb el rendiment i la tecnologia dels models actuals. Jens ha estat un dels nostres millors suports en aquesta nova filosofia i sempre ha pressionat a Yamaha per trencar amb l’establert i endinsar-se en nous territoris. Sempre va ser un gran aficionat al concepte de la XSR700, per la qual cosa per nosaltres va resultar natural donar-li l’oportunitat de presentar un projecte Yard Built basat en aquesta nova XSR700.”

“És realment genial tornar a formar part del projecte Yard Built” afirma Jens vom Brauck, de JvB-moto. “El nostre primer projecte, la VMAX, va tenir un gran èxit. Va ser com si trenquéssim una paret! Tot un big bang. Aquesta creació és òbviament diferent. Volia destacar l’essència d’aquest tipus de moto i la seva polivalència. Buscava despullar-la al màxim i quedar-me amb l’essència de la XSR700 i el tacte del seu xassís. Després, vaig pensar a canviar la seva imatge perquè reflectís la seva conducció àgil, lleugera i potent. És el que em va inspirar per crear un disseny com aquest. Una de les coses que m’agraden d’aquesta moto és que es pot desmuntar el subxassís posterior, de manera que el colín es retalla i canvia el disseny del conjunt amb només modificar el seient. Afluixes un parell de cargols i ja ho pots canviar; això fa que la transformació sigui molt més senzilla. El més important d’aquesta transformació és que fabricarem totes les peces perquè els clients puguin fer de la seva moto tota una Super 7 com la nostra.

JvB XSR700 Super 7
JvB-moto presenta la nova XSR700 “Super 7”

Molts dels components de la “Super 7” es van fer de forma local a JvB i aviat estaran disponibles per a tots els usuaris de la XSR700. És el cas del far, els intermitents LED i el suport del quadre de comandament que subjecta un nou rellotge Daytona. Les tapes laterals i el seient que donen el seu peculiar silueta a la moto també són obra de JvB, així com els suports de l’escapament Arrow. A la part posterior, el para-fang, el pilot i la porta-matrícula també són de factura pròpia, juntament amb el para-fang davanter.

La “Super 7″munta unes gomes Pirelli Dragon Supercorsa amb una adherència excel·lent, i equipa uns amortidors Öhlins a la part posterior perquè tot estigui sempre sota control. La suspensió davantera és la de fàbrica, lleugerament modificada per a aquesta transformació. Els ancoratges del manillar també s’han modificat perquè tingui l’altura exacta i compactin perfectament amb l’impressionant disseny del dipòsit, amb un peculiar acabat en alumini en brut. El conjunt es completa amb alumini polit al dipòsit de líquid de frens i el regulador.

Els estreps de sèrie i els seus suports també van passar pel bisturí de JvB. El cas dels intermitents, s’ha recorregut a un conjunt LED que ressalta la part davantera. Per acabar, les tapes laterals i altres elements es van tractar amb doll de sorra per donar amb un acabat realment peculiar.

Totes les peces dissenyades i fabricades per JvB aviat estaran disponibles com a accessoris per XSR700 i es comercialitzaran directament a la web de JvB. El món custom de la Yamaha XSR700 per a tu…