Kawasaki ZX-10R 2016, una bèstia de 207 cv, controlables

Una de les incorporacions més sonores d’aquesta Kawasaki és la Unitat de Mesura Inercial signada per Bosch. Es tracta d’un sistema del qual fins fa uns mesos, amb prou feines, havíem sentit parlar mai, però que s’ha posat en boca de tots per la famosa plataforma de mesura inercial que ha deslligat la polèmica en MotoGP.

Tot i així, Kawasaki ha desenvolupat un sofisticat programari d’anàlisi que, treballant en conjunt amb la unitat de mesura inercial, és capaç d’analitzar, en temps real, canvis en l’asfalt i les condicions dels pneumàtics.

Si bé és cert que l’electrònica encara no ha arribat a les suspensions d’aquesta Kawasaki, un punt en contra d’aquesta “digitalització”, també ho és que sí que ha rebut importants canvis en aquest punt amb una forquilla Showa BFFF derivada directament de l’experiència acumulada per l’equip oficial de la marca en el Mundial de Superbikes.

Kawasaki ZX-10R 2016 - Diari Català
Kawasaki ZX-10R 2016

Els canvis més destacats en la Kawasaki ZX-10R 2016, són:

Motor: Segueix sent el tetracilíndric de 998 cc que ha propulsat a aquesta japonesa els últims anys, però rep un cigonyal més lleuger que ofereix una millor resposta a l’accelerador.

És important destacar que Kawasaki aconsegueix mantenir la potència d’aquest model i, al mateix temps, complir amb la nova normativa Euro 4.

Escapament: Al 2016 la ZX-10R arriba amb un escapament de titani, tant en els tubs col·lectors com en el silenciós, millorant el seu rendiment i baixant el seu pes, la qual cosa permet una millor centralització de les masses.

Admissió: S’incorporen vàlvules de papallona electròniques que permeten que la centraleta gestioni millor la mescla de combustible i aire, al mateix temps que ofereix un control més precís del S-KTRC (control de tracció) i permet la implementació de nous sistemes com el KLCM i el Control del fre motor. Cos d’admissió amb vàlvules de regulació electrònica.

Xassís: Les geometries del xassís han estat revisades per obtenir una alta estabilitat en corbes i una major confiança en conduir en circuits. El basculant ha estat redissenyat utilitzant una avançada anàlisi de rigidesa dinàmica que estudien la manera en que influeixen els pneumàtics sobre el basculant.

Kawasaki ZX-10R 2016 - Diari Català
Kawasaki ZX-10R 2016

Suspensións: Nova forquilla Showa amb sistema BFFF, una de les principals millores de la Kawasaki ZX-10R – 2016, és la nova forquilla Showa amb sistema Balanç Free Front Fork (BFFF), un element que ha estat desenvolupat en el Mundial de SBK en estreta col·laboració amb Showa. La suspensió posterior adopta ara una posició horitzontal i incorpora el sistema BFRC (Balanç Free Rear Cushion) també de Showa.

Frens davanters: Pinces Brembo Monobloc M50. Kawasaki no ha volgut escatimar i li ha regalat a la seva ZX-10R – 2016, unes pinces de fre monobloc Brembo M50 que mosseguen discos de 330 mm.

Aerodinàmica: El frontal i la cúpula han estat modificats per aconseguir una major eficàcia aerodinàmica i oferir una major protecció del pilot.

IMU de Bosch (Unitat de mesura inercial): La compacta IMU de Bosch funciona en combinació amb el programa de monitoratge dinàmic desenvolupat per Kawasaki. Aquests sistemes defineixen amb molta precisió l’orientació del xassís, la qual cosa suposa l’avanç tecnològic més destacat dut a terme per Kawasaki.

S-KTRC (Control de tracció esportiu Kawasaki): Evolució del control de tracció tradicional, a un avançat sistema híbrid de control per predicció i adquisició d’informació.

Kawasaki ZX-10R 2016 - Diari Català
Kawasaki ZX-10R 2016

KLCM (Control de sortida Kawasaki): Sistema amb tres maneres de funcionament per optimitzar el lliurament de potència en sortides.

KIBS (Sistema de frenat antibloqueig intel·ligent Kawasaki): Actualment disponible només en el model ZX1000S, es tracta d’un sistema de frenat d’alta precisió capaç de modular la pressió de frenat en conducció esportiva.

Funció de gestió de corbes: També actualment tan sols reservat al model ZX1000S, aquest sistema permet ajudar a traçar corbes amb la informació obtinguda per la IMU.

Control del fre motor Kawasaki: Aquest sistema dóna la possibilitat de regular el fre motor.

KQS (Canvi semiautomàtic Kawasaki): Canvi semiautomàtic que permet pujar marxes sense deixar anar l’accelerador ni utilitzar la maneta d’embragatge.

Amortidor de direcció electrònic: L’amortidor de direcció electrònic, signat per Öhlins, adequa el seu funcionament en funció de la velocitat i el grau d’acceleració o desacceleració.

Mapes de potència: La nova Kawasaki ZX-10R – 2016, compta amb tres mapes de potència: Full, Middle i Low. Els pilots poden ajustar el lliurament de potència a les condicions de la pista i/o a les seves preferències triant una de les tres maneres: Full, Middle (80%) o Low (60%).

Kawasaki ZX-10R 2016 - Diari Català
Kawasaki ZX-10R 2016

Kawasaki va presentar la nova ZX10R a Barcelona

La nova màquina de la marca, fidel al seu esperit esportiu, ha introduït un augment de potència significatiu fins als 207 CV i ha revisat la part cicle. Kawasaki va presentar bàsicament una màquina legal del Campionat WSBK per carretera. A la presentació Kawasaki va dir que és una moto nova en la seva concepció i no una derivació del model anterior que ha estat quatre anys en el mercat, gairebé es podria dir que és un nou model de la marca.

Potència pura

La marca afirma que la potència del nou motor està al voltant de 207 CV amb el ram-air, que hauria de ser equivalent a uns 185-190 CV a la roda, que és una xifra espectacular. El parell addicional prové d’una càmera de combustió redissenyada, pistons més curts, i vàlvules de major diàmetre, mentre que la caixa d’aire té un volum major.

Un dels grans elements són les vàlvules de papallona electrònica que permet a l’ECU controlar la quantitat de combustible i l’aire que entra en el motor. Això funciona en tàndem amb el nou sistema de control de tracció S-KTRC, això pot significar que aquesta moto serà una rèplica, una mica domesticada, de la seva germana de WSBK.

Un cigonyal més lleuger redueix l’impuls inercial i també ajuda en accelerar.

Utilitza un sistema Bosch IMU (Unitat de Mesura Inercial ) que s’executa a través de 6 graus, cinc mesuren i un calcula. Això funciona amb el TC (control de tracció) i les vàlvules de papallona, la incorporació d’un “sistema de gestió de les corbes” . El TC és nou i de cinc nivells, hi ha tres mapes de conducció i una ràpida palanca de canvis.

La càrrega electrònica que incorpora aquesta moto és espectacular, la potència que Kawasaki anuncia és brutal i de ben segur que serà una joguina en pilotar-la. Ja estic en llista d’espera per rodar amb ella en circuit i en carretera, tic tac, tic tac…