El Kia Niro utilitzarà una plataforma totalment pròpia

És innegable que la tendència SUV va arribar per quedar-se durant molts anys. De moment sembla que no fa fallida i les marques segueixen apostant contínuament per aquest concepte de vehicle. També és innegable que l’eficiència dels cotxes ha passat a ser una prioritat per tothom, sobretot després del cas Volkswagen. Però fins ara mai ningú s’havia atrevit a crear una fusió, partint de zero, amb aquestes idees, i Kia ho ha fet. La marca presentarà un nou SUV creat específicament per ser híbrid, i es diu Kia Niro.

Sí que és cert que moltes marques han llençat variants híbrides dels seus SUV, però cap d’elles havia plantejat des de l’inici un model per ser exclusivament híbrid, i aquí recau la importància d’aquest Kia Niro. De fet, la marca l’ha batejat amb un nou concepte anomenat HUV (Hybrid Utility Vehicle) que, segurament, també utilitzaran la resta de marques quan plantegin un model similar.

Així mateix, el Kia Niro utilitza una nova plataforma pròpia i un disseny propi, tot i que respectarà algunes línies bàsiques per les quals destaca la marca. L’ús d’una plataforma pròpia respon a les exigències d’espai que reclamen els usuaris, és a dir, amb un vehicle híbrid sempre perds espai a causa de les bateries i, amb la plataforma pròpia, es vol anular aquest dèficit partint des de zero.

Kia Niro, SUV híbrid des del minut zero | Diari Català
Esbós del Kia Niro

A nivell mecànic, el Kio Niro equiparà un motor de 1.6 litres Kappa GDIde de 105 CV de potència i 147 Nm de parell màxim, combinat amb una bateria de liti de 1,56 kWh i un motor elèctric de 44 CV de potència. Tot ell es mourà gràcies a una transmissió de doble embragatge (poc habitual entre els SUV) assegurant unes emissions de CO2 per sota dels 90 grams/km.

Això sí, aquesta versió del Kia Niro no serà endollable, tot i que la marca assegura que futurament arribarà una versió que sí ho serà i, per tant, disposarà d’una major autonomia elèctrica. El Niro serà presentat oficialment d’aquí poc i s’espera que a finals del 2016 pugui arribar als concessionaris.