Koenigsegg va ser un dels stands més singulars del Saló de Ginebra, que acull una infinitat d’espais amb firmes poc conegudes

Els superesportius han acaparat l’atenció de tots els periodistes assistents al saló però hi ha models que encara acaparen més mirades, els prototips de marques singulars. No ens anem a enganyar, la majoria segueixen sent superesportius amb estètiques tan radicals que et recorden a un ‘transformer’. Un dels espais que més gent va atreure durant les portes obertes als mitjans de comunicació va ser l’ocupat per Koenigsegg. La novetat d’aquesta firma ha estat la presentació mundial del Regera, un avió sobre rodes amb 1.500 CV i un par de 2000 Nm. Perquè vegeu que del que es ser capaç només cal fixar-se en els números; accelera de 0 a 100 en 2,8 segons i es pot col·locar en 20 segons a una velocitat màxima de 400 km/h. Una barbaritat que es farà realitat a la fi d’any, quan comença la seva producció. Durant la seva presentació no van voler donar molts detalls així que també ens vam fixar en el Agera RS que es trobava esbudellat en l’altra punta del stand. Dic esbudellat perquè la carrosseria d’aquests models s’aixeca des d’enrere per deixar a la vista el motor que les impulsa. El seu llançament oficial va ser en al mateix Saló de Ginebra de 2015 però segueix impressionant, i molt. Igual que amb el Regera, el motor és un V8 de cinc litres però amb menys potència, 1.160 cavalls. Com si res… Però si el motor i la potència d’aquests models no et deixa suficientment estupefacte, hi ha una altra dada a tenir en compet: el seu pes. Fabricats en carboni i titani aquests bòlids no pesen més de 1.500 kg.

El Pagani Huayra BC no té tant potencial en el seu interior però de bell no li falta ni un pèl. Fa uns dies es va filtrar un vídeo en el qual podíem veure a aquest superesportiu desfilar per les muntanyes però al saló l’hem tingut ben a prop. El seu motor V12 de 6 litres ofereix 789 cavalls. Aquest model ret homenatge a Benny Caiola, un col·leccionista que va tenir el primer Pagani en el seu garatge. Pel que sabem ja no es pot comprar cap unitat, la seva producció estava limitada a 20 cotxes i ja estan venuts.

L’escola de disseny Sbarro va voler presentar un concepte basat en la famosa carrera italiana Mille Miglia i celebrar, ja de pas, el desè aniversari del primer concepte de la marca dissenyat pel propi Franco Sbarro. Lamentablement no tenim dades per poder parlar de la seva mecànica més enllà del disseny retro que ja identifica als models creats per l’escola. Un altre dels fabricants més estranys que ens vam poder trobar va ser Zenvo, l’únic constructor danès de superesportius que va presentar el seu prototip TSR i el seu model de producció, el TS1.

Sbarro Miglia
El Sbarro Miglia es un homenatge a les carreres italianes amb aquest nom

Si parlem de disseny hem de tenir molt present un constructor en qüestió: el britànic Morgan. El seu espai estava ple de models icònics que ens portaríem a casa sense pensar però un va agradar especialment als periodistes espanyols, el concept EV3. Aquest roadster, per identificar-lo d’alguna manera, té tres rodes i malgrat la seva estètica vintage el propulsa un motor elèctric. La seva autonomia és de 241 quilòmetres, la velocitat màxima es redueix a 90 km/h i la seva bateria triga 8 hores a carregar-se. Pot ser que no sigui el model més pràctic però sens dubte la bellesa dels models retro de Morgan els fa molt desitjables. Si seguim amb la dinàmica de l’antic també cal destacar l’exposició de l’Alfa Romeo C53, conegut pel Disco Volante de Touring Superleggera. Aquest model estava exposat al costat de la nova proposta del fabricant italià: el nou Alfa Romeo Disco Volante Spyder. Aquest model mereix un article a part així que ara com ara us deixem la seva fotografia, per fer boca.

Superleggera disco volante
El Touring Superleggera Alfa Romeo Disco Volante Spyder

Però no tot són superesportius o conceptes basats en la imatge. També tenim algunes propostes basades en la necessitat de modificar el nostre comportament amb el medi ambient. El model Bee Bee XS és un model 100% elèctric fabricat a França que pesa 660 kg i té una autonomia de 110 quilòmetres. El seu preu de sortida és de 22.900 euros i sens dubte és un model únic i diferent. El concept car Pininfarina H2 Speed s’ha ideat amb l’ajuda de fabricant GreenGT, que s’ha encarregat de fabricar un motor basat en l’hidrogen. Amb aquest model la marca vol mostrar la seva idea d’esportius de carreres basats en la mobilitat més responsable.