KTM 1290 SUPER DUKE GT 2016

0

 KTM 1290 SUPER DUKE GT 2016UNA GT ESTIL KTM, la katy més potent

KTM 1290 SUPER DUKE GT 2016

PILOT: ALAN CATCHART / FOTOS: H. MANDL

 

KTM en els últims anys s’ha convertit en el major fabricant europeu de motos amb més de 88.500 unitats produïdes en els primers sis mesos de 2015, un 25,6% més que en 2014. Aquesta producció ha estat compartida amb el seu soci Bajaj Auto (posseïdors del 47,96% de les accions de KTM), però és cert que KTM a plantejat la seva estratègia comercial i de producte amb una visió de qualitat i esperit esportiu i els seus models estan fent una evolució continua i amb un desenvolupament tècnic al més alt nivell tant de carretera com de camp, sota la filosofa “Ready to Race”.

La KTM 1290 Super Duke GT es presentarà en el Saló de Milà que obrirà les seves portes el 17 de novembre i estarà a la venda a l’abril de l’any vinent a Espanya.

L’ESTIL DE LA KTM 1290 SUPER DUKE GT

 KTM 1290 SUPER DUKE GT 2016 KTM 1290 SUPER DUKE GT 2016 KTM 1290 SUPER DUKE GT 2016 KTM 1290 SUPER DUKE GT 2016 KTM 1290 SUPER DUKE GT 2016 KTM 1290 SUPER DUKE GT 2016

El xassís de la KTM 1290 Super Duke GT és el multi tubular de la KTM Super Duke R, les cotes de geòmetres son de 24,9º de llançament, 117 mm d’avanç i 1.482 mm entre eixos. El manillar es de nova factura, més pla i d’una peça més punys calefactats de sèrie, la posició de conducció més recta i còmoda que en la Super Duke R. El xassís s’ha reforçat per muntar un carenat subjecte a la seva estructura que ofereix una gran protecció i amb vuit posicions de pantalla regulables a mà en un rang de 140 mm. 

En principi, les maletes seran component de sèrie. L’escapament està situat més baix per a deixar lloc a les maletes i el dipòsit augmenta de 18 l. a 24 l. la seva capacitat.

KTM 1290 SUPER DUKE GT 2016 KTM 1290 SUPER DUKE GT 2016

La careta frontal està caracteritzarà per un nou disseny de LED i intermitents auto cancel.lables. També equiparà el sistema de tres LED específic per a conducció en corbes que estan connectats a l’ECU i el seu sensor de inclinació, amb el que il·luminen l’interior de la corba en conducció nocturna de forma molt més eficient que un far convencional.

KTM 1290 SUPER DUKE GT 2016

Les suspensions que equipa són semi-actives WP amb quatre mapes de conducció (Soft, Street, Sport i Touring). També és regulable de forma elèctrica la precàrrega del darrera per a conducció en solitari, amb equipatge, acompanyat o amb passatger i equipatge. La unitat de control de la suspensió SCU gestiona el seu funcionament mitjançant la informació rebuda dels acceleròmetres i sensors de recorregut disposat en ambdós eixos adaptant els hidràulics de la forquilla invertida de 48 mm i del mono amortidor. D’aquesta forma respon a les necessitats del terreny o de la conducció del pilot en cada moment.

L’equip de frens Brembo i les llandes també deriven de la Super Duke R, amb doble pinça radial monobloc de quatre pistons i discos anteriors de 320 mm, 240 mm posterior i sistema ABS de Bosch amb quatre opcions: Street, Sport, Rain i Supermoto. Ja saps, és una turisme a l’estil KTM…

EL DINAMISME DE LA KTM 1290 SUPER DUKE GT 

KTM 1290 SUPER DUKE GT 2016 KTM 1290 SUPER DUKE GT 2016 KTM 1290 SUPER DUKE GT 2016 KTM 1290 SUPER DUKE GT 2016

El magnífic motor LC8 V-Twin a 75º DOHC de 1.301 cc (108 x 71 mm) de la Super Duke R amb un nou “mappping” de l’ECU (Keihin) que modifica l’encès i aconsegueix una entrega de la potència més suau i respostes més fortes a baix regim.

Aquest motor, supera les marques de 180 CV a 8.870 rpm de la 1290 Super Duke R.  Les modificacions en la culata amb diferents conductes i un nou disseny de la cámara de combustió. L’escapament incorpora un “flap” mecànic que incideix en un menor soroll a baixes rpm, a més d’ajudar a uns mitjos potents sense incrementar el so. Així, la GT és menys sorollosa en ciutat que la R, però quan el “flap” s’obre a altes voltes, el parell és major i el so puja a un nivell molt interessant, encara que no gaire excessiu“.

Els mitjos del seu motor són espectaculars, mantenint-se amb força fins que la puges de voltes arribant a assolir les 10.200 rpm del tall d’encès. L’accelerador electrònic ride-by-wire simplement impedeix que el motor continuí pujant de règim. Les vibracions són mínimes en qualsevol rang de voltes.

KTM 1290 SUPER DUKE GT 2016  KTM 1290 SUPER DUKE GT 2016

Espitja amb força des de tan sols 4.000 rpm amb el mapa Sport actiu. Aixó fa que no sigui necessari jugar molt amb el canvi aprofitant el magnífic mig règim del seu V-Twin el bicilíndric de 1.301 cc te tanta reserva de parell que és impressionant.

Una GT molt suau

Els enginyers de KTM han tornat a construir una moto que pot satisfer a qualsevol pilot. La moto es pot utilitzar tant per carretera, circuit o viatges, és molt polivalent. Com en altres models de la marca, l’electrònica et facilita la vida, pots utilitzar el mapa Sport, que és el més directe en l’entrega de potència, però la resposta és la suavitat. Tant en el mapa Sport com en el Street (entrega de potència més plana) la potència final és la mateixa i la suavitat també. El mapa Rain la potència es limita a 100 cv i l’entrega de potència és més suau que en els altres mapes.  Incorporarà de sèrie el sistema MSC (Motorcycle Stability Control) que permet el funcionament de l’ABS en corbes, així com pneumàtics Pirelli Angel GT, un perfecte compromís entre duració i grip.

La posició de conducció més recta i amb gran espai, juntament amb el manillar ample i pla, faran que sigui una delícia pilotar-la en corbes enllaçades.  L’embragatge és suau i lleuger, com en la majoria dels últims models presentats per la marca. El sistema antiblocatge que no només fa que les reduccions siguin més suaus, sinó que utilitza el parell motor per augmentar la pressió sobre els plats de l’embragatge quan entra la seva potència en acceleracions.

El lloc de comandament d’aquesta meravella presenta un seient ampli i més tou que serà realment confortable. Segur que és un plaer realitzar llargs viatges.

La distribució de la informació en el display és una de les referències en el seu segment com ja passa amb la sèrie trail 1190 Adventure o 1290 Super Adventure.

 

 KTM 1290 SUPER DUKE GT 2016  KTM 1290 SUPER DUKE GT 2016   KTM 1290 SUPER DUKE GT 2016

 KTM 1290 SUPER DUKE GT 2016     KTM 1290 SUPER DUKE GT 2016      KTM 1290 SUPER DUKE GT 2016

 

 

KTM 1290 SUPER DUKE GT

Motor: 4T, V-Twin a 75º DOHC, vuit vàlvules, distribució per cadena

Cotes internes: 108 x 71 mm

Cilindrada: 1.301 cc

Potencia/parell: Més de 180 CV a 8,600 rpm

Alimentació: Injecció electrónica, ECU Keihin 56 mm amb simple injector per cilindre, accelerador electrònic RBW i tres mapes de motor (Sport, Street & Rain)

Canvi: 6 velocitats amb semiautomàtic de sèrie

Embragatge: Multi disc, hidràulic, amb embragatge antiblocatge

Xassís:
  Multi acer

Suspensió: Davant: forquilla WP invertida 48 mm totalment regulable   semi-activa i quatre posicions Darrera: Basculant alumini, 1 amortidor WP totalment regulable amb bieletes Pro-Lever, semi-actiu amb quatre posicions

Llançament/avanç: 24.9º/117 mm

Entre eixos:  1.482 mm

Alçada seient:  835 mm

Capacitat dipòsit:  24 litres

Frens: Davant: 2 D. 320 mm Brembo, pinça monobloc radial quatre pistons Brembo i ABS Bosch de quatre posicio.

Darrera: D. 240 mm pinça Brembo pistó simple

Pneumàtics/llantes: Davant: 120/70-17 Pirelli Angel GT amb llanta de 3.50″ – Darrera: 190/55Z-17 Pirelli Angel GT amb llanta de 6.00″

Fabricant:   KTM Sportmotorcycle AG, Mattighofen, Àustria, www.ktm.com