Jornades de proves de la KTM RC16

Després de la seva presentació i l’inici de proves en pista a Àustria, KTM ha completat la seva primera prova completa amb la KTM RC16 MotoGP a València. Els pilots de proves, Alex Hofmann i Mika Kallio, van rodar amb la KTM RC16 a la pista espanyola.

La prova que realitzaren els pilots de KTM va intensificant el ritme de desenvolupament en la RC16. Alex Hofmann ha estat el pilot de desenvolupament, per verificar que la moto està funcionant correctament i està sent desenvolupat en la direcció adequada. El segon pilot, Mika Kallio, ha estat fitxat per la marca, després de la seva retirada dels Grans Premis, a temps complet i, als seus 33 anys, el finlandès té molt a prop la velocitat necessària per buscar els límits de la moto.

Kallio també té experiència amb les màquines de MotoGP, després d’haver passat per Pramac Ducati al 2010, i després d’haver provat la màquina Suter CRT de MotoGP al 2012. Kallio ha estat reconegut pels seus antics equips per la seva atenció al detall i la capacitat per identificar les àrees que necessiten millores.

KTM RC16 de MotoGP - Diari Català
KTM RC16

En un comunicat de premsa, Mike Leitner, l’home que lidera el projecte de MotoGP, es va declarar molt satisfet amb el progrés de la moto. KTM està treballant per preparar la moto per a la seva participació en MotoGP en 2017, encara que el CEO de KTM Stefan Pierer, va dir recentment que té la intenció de disputar l’última cursa de 2016 a València.

L’entrevista amb Pierer contenia una sèrie de detalls interessants. Ja era conegut que KTM usaria un motor de 90° V4 situat en un xassís d’enreixat d’acer, però Pierer va revelar que el seu motor ja està oferint al voltant de 270 CV de potència. La moto utilitza una caixa de canvis desenvolupada en col·laboració amb X-Trac. KTM ja ha demanat al CEO de Dorna, Carmelo Ezpeleta, una plaça de wild car per al GP de València.

La clau de l’èxit per al projecte de KTM serà la capacitat per contractar a un pilot competitiu per 2017. Això requerirà que s’aconsegueixin temps ràpids durant les proves. No hi ha temps oficials de la prova de València, i a mesura que el projecte vagi avançant, es podrà veure el desenvolupament, ja que actualment es troba encara en una etapa molt primerenca, encara hi ha un munt de proves que queden per fer.

Però com gairebé tots els pilots del mundial finalitzen contracte al final del 2016, KTM ha de ser capaç de demostrar que la seva moto podria ser competitiva al més aviat possible, per poder oferir garanties d’èxit al pilot o pilots a fitxar.

El comunicat de premsa oficial de KTM de la prova apareix a continuació:

PRIMERA PROVA AMB KTM RC16 MOTOGP A VALÈNCIA

KTM RC16 de MotoGP - Diari Català
KTM RC16

Amb prou feines quatre setmanes després del llançament oficial, els pilots de proves de KTM Alex Hofmann (GER) i Mika Kallio (FI) completaren les primeres proves amb la nova moto KTM de MotoGP al Circuit Ricardo Tormo de València, Espanya.

Gràcies a les excel·lents condicions en el circuit de quatre quilòmetres, els dos pilots van ser capaços de realitzar nombroses voltes amb Hofmann i Kallio.

Mike Leitner (MotoGP Consultor): “Estic molt impressionat amb el que l’equip ha aconseguit en les quatre setmanes des del llançament. Ja existeix un excel·lent esperit d’equip i això significa una resposta ràpida a aplicar l’acció a la fàbrica. El circuit de GP a València, tenia molt més gip que Spielberg (Red Bull Ring d’Àustria), però fins i tot amb aquesta característica va funcionar molt bé tot el nostre paquet. També estic content amb la nostra alineació de pilots actual. Tots dos estan treballant molt professionalment i són molt analítics. Alex (Hofmann) ofereix moltes aportacions útils i Mika (Kallio) ja està en un nivell superior i amb ell podem seguir treballant en la millora de tot el desenvolupat”.

Mika Kallio : “És clar que hi havia molts interrogants abans de la prova, però ara estic molt feliç i puc marxar de vacances amb una bona sensació. Alex i el seu equip ja han fet un treball impressionant, no vam tenir absolutament cap problema i ja estem en un nivell molt alt. No obstant, encara tenim un llarg camí per recórrer i estic desitjant que arribi la propera prova. Fins llavors vaig a casa per fer algunes carreres sobre gel per mantenir-me en forma”.

Alex Hofmann : “És bo saber que el que hem de dir sobre la moto va en la mateixa direcció. Mika estava corrent aquí fa unes setmanes i encara està acostumat a la cursa completa. Ell va ser capaç de fer els temps per volta més ràpids al final del seu primer dia amb la moto. Això deixa clar que tot el paquet que s’està treballant, va pel bon camí”.

Durant les setmanes vinents, hi haurà un major desenvolupament de la RC16 KTM utilitzant les dades recollides i les aportacions dels dos pilots de prova abans de la propera prova a principis de febrer.