KTM RC16, pel públic i per circuit

0
KTM RC16

KTM RC16

Model exclusiu de KTM que rondarà els 140.000 euros

Us imagineu una MotoGP per a vosaltres? No busqueu més, ara s’ha posat de moda això que els fabricants facin motos exclusives en les quals la gent pugui optar a tota la tecnologia de la competició a cop de talonari. Primer va ser Honda amb la RC213V-S i ara sembla que aquest propòsit també entra en el punt de mira dels austríacs de KTM. I és que la marca caracteritzada pel color taronja que té previst incorporar-se a MotoGP l’any 2017, estudia llançar una rèplica de la KTM RC16 (nom de la MotoGP que està preparant) per a ús públic, però només seria compatible per córrer en un circuit.

Pit Beirer, responsable de Motorsport de KTM, té molt clar que l’escalada de potència actual de les motos de carrer no té sentit per KTM i, per aquest motiu, no hi haurà cap moto que substitueixi a la ja desapareguda KTM RC8R. Però, per compensar aquesta pèrdua, llançarien una sèrie limitada d’entre 150 i 200 de la KTM RC16 que, fidels al seu eslògan Ready to Race, comptaria amb tota la tecnologia que aplicarien en la seva moto de competició i estaria a la venda durant la segona meitat del 2018. Encara queda per aquesta data, però si KTM vol treure una màquina amb aquestes característiques, cal que es posin a treballar prematurament.

Encara es desconeixen les característiques de la RC16, però es pot deduir que segurament portarà un xassís multitubular, suspensions WP (que s’estan desenvolupant ja amb Moto2 en la muntura de Johann Zarco), un cor animant per quatre cilindres així com un canvi seamless i vàlvules pneumàtiques, un element que no es va poder incloure a la bestial Honda RC213V-S per la seva condició de moto homologada per utilitzar en la via pública ja que, recordem, la KTM RC16 només estarà destinada als circuits. Si posem un paral·lelisme en cotxes, seria igual que el Ferrari LaFerrari FXXK que es pot comprar en un nombre molt reduït d’unitats però que només es pot fer rodar per circuits.

El preu de sortida que s’insinua per a aquesta espectacular moto és d’aproximadament uns 140.000 euros, més cara que la Ducati Desmosedici però, teòricament, més econòmica que la Honda, encara que cal tenir presents dos detalls molt importants, com són el que costa homologar avui dia una moto coneixent la normativa tan restrictiva en quant a emissions i sorolls (un pas pel qual la Ducati no va haver de passar al seu moment) i també la resta d’elements necessaris per al dia a dia.

En definitiva, aquesta KTM només la podran comprar uns pocs afortunats que vulguin experimentar les sensacions que té un pilot de MotoGP sobre una moto. Per fer-ho hauran de treure de la butxaca una bona quantitat d’euros sabent que el seu ús estarà limitat només als circuits, fet que també és una avantatge ja que allà és on podrem treure tot el suc possible a la RC16. Això sí, si la voleu haureu d’esperar una miqueta.