La CNMC critica la subhasta dels drets audiovisuals de la LFP

0
La CNMC critica la subhasta dels drets audiovisuals de la LFP - Diari Catala
Una de les demandes de la CNMC és l'emissió en obert d’un partit de Barça o Reial Madrid per jornada.
La CNMC critica la subhasta dels drets audiovisuals de la LFP - Diari Catala
Una de les demandes de la CNMC és l’emissió en obert d’un partit de Barça o Reial Madrid per jornada.

La CNMC ha emès un informe amb objeccions a l’esborrany de les bases per a la la subhasta dels drets audiovisuals de la LFP

Redacció/EP. La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), organisme que s’encarrega de que existeixi una competència efectiva i beneficiosa per als consumidors en tots els mercats, ha instat a la Lliga a obrir als operadors de televisió en obert la contractació del lot 4, el consistent en un partit del Reial Madrid o FC Barcelona per jornada de la Lliga BBVA. Així ho posa de manifest en un informe aprovat sobre l’esborrany de bases per a la licitació (subhasta pública) dels drets audiovisuals de Primera i Segona Divisió i la Copa del Rei de les temporades 2016/2017 a 2018/2019 per part de la Lliga de Futbol Professional (LFP).

Segons ha informat la CNMC, al seu informe ha emès una sèrie d’objeccions al citat esborrany, entre les que s’inclou que la LFP ha de reservar a la televisió en obert totes les semifinals de la Copa del Rei, així com concretar com es fixen els horaris per als partits individuals i com es resolen els diferents conflictes amb els adjudicataris en relació amb aquesta qüestió. Així mateix, també ha apuntat la necessitat de clarificar com s’assignen els partits de Segona Divisió a les televisions en obert i de pagament, alhora que critica “la imposició de la contractació total o parcial (per a la revenda) dels canals editats per la Lliga per a la Primera, Segona Divisió i clients no residencials, que només seria admissible si aquests canals es comercialitzessin de forma no exclusiva”.

Sota el seu judici, la LFP ha de reduir les obligacions d’informació sobre les audiències i els abonats imposades als adjudicataris, ja que són desproporcionades, i també ha d’incloure en la licitació els drets audiovisuals reservats a la Lliga que no es comercialitzen inicialment, relacionats amb els resums no exclusius en televisió en obert. Segons la CNMC, la LFP també ha d’eliminar els preus de reserva individuals i els sistemes d’adjudicació subsidiària. “Es podria convocar una nova licitació, mantenint o modificant les bases de la licitació inicial, només si no s’aconsegueix el preu global de reserva”, ha afegit.

De la mateixa manera, la LFP ha de modificar el procediment formal de recepció d’ofertes, afegint sobres separats per a les ofertes tècnica i econòmica i donant pas a les ofertes econòmiques només quan la valoració de les ofertes tècniques s’hagi fet publica, així com concretar i especificar els criteris d’admissibilitat i de valoració tècnics. “Seria preferible que la LFP fes servir només criteris de valoració econòmica de cara a l’adjudicació dels lots de la licitació”, ha assenyalat.

A l’abril de 2015, es va instaurar un sistema de venda conjunta dels drets audiovisuals de les competicions de futbol professionals nacionals, amb un sistema de repartiment dels ingressos per als equips en funció dels resultats esportius i de la implantació social. Per aquest motiu, la LFP ha de sol·licitar un informe a la CNMC previ a la licitació dels drets audiovisuals, segons ha recordat la Comissió.