La corona de Yamaha, la YZF-R1M

0
La nova Yamaha YZF R1M
Nova Yamaha YZF R1M
La nova Yamaha YZF R1M
Nova Yamaha YZF R1M

La base de les motos del Mundial de SBK, aixì és la Yamaha YZF-R1M

La YZF-R1M és la versió especial de la R1 però amb millors prestacions de fàbrica, el que permet a tots els pilots desenvolupar el seu potencial.

Partint, com hem dit, d’una R1 2015 de sèrie, la YZF R1M disposa de suspensió electrònica Öhlins (ERS), fibres de carboni, dipòsit d’alumini, basculant polit i pneumàtics Bridgestone d’alt rendiment desenvolupats especialment per ella.

La nova Yamaha proporciona un molt bon control de tracció, de les derrapades,  les frenades i sortides. El seu motor de disseny cigonyal crossplane de 200 CV, la R1M incorpora de fàbrica tota la tecnologia de la M1 en un model de sèrie.

A més a més, el mòdul CCU –Control Communication Unit– de la YZF R1M és una unitat intel·ligent amb GPS i Wifi que monitoritza les dades de la moto com l’acceleració, la velocitat, RPM i es poden descarregar i analitzar en una tablet o dispositiu amb sistema Android. Transmissió, acceleració, engegada arrancada

Preu: 25.900

Potència: 200cv

Pes: 200 KG

No és el primer cop que la  Yamaha YZF-R1M 2016 surt al mercat. La marca japonesa ha tornat a llançar aquest model després de que sortís una edició limitada on la onejada de peticions va provocar que s’esgotessin les unitats.

Els usuaris que adquireixin noves unitats d’aquest potent model tindran l’oportunitat d’inscriure’s al programa Yamaha Racing Experience, un esdeveniment que tindrà lloc en diferents circuits d’Europa durant la primavera del 2016.

2015-yamaha-yzf
Una versió molt excusiva de Yamaha

Detalls del producte

Tipu de Motor refrigerat per líquid, 4 temps, DOHC 16 vàlvules
Cilindrada 998 cc
Diàmetre x carrera 79,0 mm x 50,9 mm
Relació de compressió 13,0 : 1
Potencia màxima 147,1 kW (200,0PS) @ 13.500 rpm
Par màxim 112,4 Nm (11,5 kg-m) @ 11.500 rpm
Sistema de lubricació Càrter humit
Tipo d’embrague Humit, Multidisc
Carburador Injecció de combustible
Sistema d’engegada TCI (digital)
Sistema d’arrancada Elèctric
Sistema de transmisió Toma constant, 6 velocitats
Transmissió final Cadena

Chasis

Chasis Deltabox d’alumini
Sistema de suspenssió davantera Forquetes telescòpiques, Ø 43 mm
Recorregut devanter 120 mm
Àngle del pivot 24º
Avance del pivote 102 mm
Sistema de suspenssió de darrera Braç oscil·lant, (suspenssió tipu eslabón)
Recorregut de darrera 120 mm
Fre de davant Doble disc hidràulic, Ø 320 mm
Fre de darrera Disc hidràulic únic, Ø 220 mm
Pneumàtic de davant 120/70 ZR17M/C (58W)
Pneumàtic de darrera 200/55 ZR17M/C (78W)

Dimensions

Longitud total 2.055 mm
Amplada total 690 mm
Altura total 1.150 mm
Altura del seient 860 mm
Distància entre eixos 1.405 mm
Distància mínima al terra 130 mm
Pes (dipòsit d’oli i dipòsit de combustible plens) 200 kg
Capacitat del dipòsit del combustible 17 litros
Capacitat del dipòsit de l’oli 3,9 litros