La versió alpha de Doom ja és aquí

    0

    Un reduït nombre d’afortunats podran provar Doom durant aquest cap de setmana

    El videojoc considerat com un dels pares del ‘shooter’ modern, Doom, comença a moure fitxa. Tot i que la seva estrena està fixada per l’any vinent, sense cap concreció afegida, alguns afortunats tenen l’ocasió de fer-ne un petit tast del 23 al 25 d’octubre, aquest mateix cap de setmana. Per formar part dels escollits, els usuaris han d’haver adquirit Wolfenstein: The New Order i creuar els dits; només una part d’ells hi podrà accedir.

    Bethesda Softworks, el segell distribuïdor de Doom, ja està subministrant els codis d’accés a la versió alpha de Doom des d’avui dimecres. Aquest primer contacte amb el nou Doom no té res a veure amb la beta que gaudiran tots i cadascun dels usuaris que disposen d’una còpia física de Wolfenstein: The New Order o que van reservar-ne la digital abans del 26 de maig de 2014. La beta serà oberta per tots ells, però la versió alpha és per un petit grup d’escollits a l’atzar.

    Es tracta d’un primer contacte amb la llegendària franquícia que oferirà la possibilitat de dur a terme partides multijugador dins un mapa que s’utilitzarà per realitzar les primeres proves d’infraestructura, per conèixer l’estabilitat dels servidors dedicats al joc. Estarà disponible per PC (a través de Steam), PS4 i Xbox One exclusivament a Amèrica del Nord i Europa. Segons el perfil oficial de Twitter del joc, les proves rebran el tret de sortida a les 12 del migdia del divendres 23 i tancaran diumenge a les 11:59 PM.

    Doom 2016
    Imatge promocional del nou Doom

    Reinterpretant el clàssic

    El retorn de Doom sense números suposa un nou punt de partida pel mític joc. Després d’una problemàtica fase de desenvolupament d’aquell que havia de ser Doom 4, un joc anunciat l’any 2008, finalment els creatius d’id Software van decidir reinterpretar el clàssic amb l’ajuda de Bethesda donant-lo a conèixer simplement com Doom.

    El nou inici de la franquícia que arriba l’any vinent conservarà elements clàssics del gènere com els ‘power-ups’ i els entorns aclaparadors, però també innovarà. La seva proposta és més directa, amb un sistema d’armes on no hi ha equip secundari, i també un sistema de creació d’escenaris conegut com Snapmap que pretèn allargar la vida útil del joc fins a cotes mai vistes.