L’avió del Chapecoense es va estavellar per falta de combustible

0

Les conclusions de l’informe sobre l’accident que va acabar amb la vida de bona part de la plantilla del Chapecoense apunta a falta de benzina i excès de pes

El director general d’Aeronàutica Civil de Colòmbia (Aerocivil), Alfredo Bocanegra, ha donat a conèixer aquest dilluns les conclusions de l’informe sobre l’accident sofert per l’avió de l’aerolínia boliviana LaMia i que va acabar amb la vida de bona part de la plantilla de l’equip de futbol brasiler Chapecoense i diversos periodistes. Segons l’informe, l’avió tenia poc combustible i massa pes.

La investigació colombiana ha confirmat la hipòtesi inicial després que les converses entre els pilots i la torre de control de Rionegro ja evidenciesssin que l’avió no comptava amb el combustible suficient per recórrer la distància que separa Santa Cruz (Bolívia) i Medellín (Colòmbia).

Bocanegra ha revelat que, d’acord amb aquestes indagacions, el pla de vol ja reflectia la falta de combustible, ja que preveia una parada tècnica a l’aeroport bolivià de Cobija que no es va fer. Les converses de cabina revelen que els pilots van sospesar, una vegada passat aquest indret, aterrar en altres tres llocs.

Un d’ells, ha relatat el cap d’Aerocivil, era l’aeroport colombià de Leticia, però ho van descartar perquè van pensar que no els donarien pista: “Avui sabem que sí estava disponible i que els haguessin donat permís per aterrar”, ha lamentat.

Els pilots, ja plenament conscients que no arribarien al seu destí, van sol·licitar aterrar en Rionegro i la torre de control va intentar desviar altres vols per donar pista a l’avió de LaMia, però no va arribar a temps: es va estavellar a l’altura del departament colombià d’Antioquía.

A més, Bocanegra ha assenyalat com una altra de les possibles causes de l’accident aeri l’excés de càrrega, ja que d’acord amb l’informe d’Aerocivil, recollit per la premsa local, l’avió pesava 42.148 quilos respecte dels 41.800 permesos.

Bocanegra ha aprofitat la roda de premsa per insistir una vegada més que les úniques autoritats competents per investigar el que ha passat són les colombianes, després que Bolívia hagi difós aquesta setmana el seu propi informe, en què acusa directament a LaMia i al pilot.

Compartir
Article anteriorUna dona és atropellada per un tren al Maresme
Article següentEls afectats per un ERO es redueixen un 16,7% en un any
Adrián Caballero
Redactor en cap. Periodista especialitzat en política amb experiència a mitjans com El Temps, Tribuna Interpretativa i Report.cat, entre d'altres. [email protected]