L’empresa tèxtil turca Savcan obre una oficina a Barcelona

0
L’oficina catalana, que ha rebut una inversió inicial de 400.000 euros

L’oficina catalana, que ha rebut una inversió inicial de 400.000 eurosL’oficina catalana, que ha rebut una inversió inicial de 400.000 euros

L’empresa tèxtil turca Savcan ha invertit 400.000 euros en l’obertura d’una oficina de vendes i disseny a Barcelona des de la qual donarà servei als països del sud d’Europa. Savcan, que a Catalunya opera sota la marca Moda Clique Barcelona, compta també amb una filial a Londres que cobreix els mercats del nord del continent.

Savcan ha anunciat la inversió a Catalunya en el marc de la missió a Turquia que es realitza aquesta setmana encapçalada pel conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig. Per la creació de Moda Clique Barcelona, l’empresa turca ha comptat amb el suport de l’àrea d’atracció d’inversions d’ACCIÓ, l’agència per la competitivitat de l’empresa de la Generalitat.

Savcan ha triat Barcelona per instal·lar la seva filial al sud d’Europa pels recursos que els ofereix la ciutat, la disponibilitat de perfils professionals amb àmplia especialització en disseny, i la proximitat de les seus centrals del seus clients, entre els que destaquen Inditex, Mango i El Corte Inglés.

Aquesta inversió inicial suposa la creació de 7 llocs de treball directes i la contractació de diversos proveïdors locals. Moda Clique Europe preveu que tant la inversió com el nombre de llocs de treball es vagi incrementant anualment en funció dels resultats.

L’empresa turca és una de les més importants en la fabricació de roba femenina a Turquia i se centra tant en la producció del teixit com la impressió o el tintat, i la fabricació de la peça acabada. Savcan té més de 1.000 treballadors arreu del món i el 2014 va facturar prop de 80 milions d’euros, xifra que preveu augmentar més d’un 12% aquest any. Una part d’aquest increment l’obtindrà de Moda Clique Barcelona.

Oportunitats d’inversió a Catalunya

Felip Puig participarà en una sessió de presentació de les oportunitats d’inversió a Catalunya organitzada per l’àrea d’atracció d’inversions estrangeres d’ACCIÓ, a través de la seva Oficina Exterior de Comerç i Inversions a la capital turca. L’acte, que preveu l’assistència d’una vuitantena d’empresaris de diferents sectors que ja estan invertint fora de Turquia, compta amb la col·laboració de l’organització empresarial local DEIK.

Reunió amb empreses turístiques

El conseller Puig, juntament amb el secretari d’Empresa i Competitivitat, Pere Torres, i el director general de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, participa també demà en una trobada comercial amb el sector turístic turc.

El conseller es reunirà amb els principals operadors turístics del país, com són Pronto Tour, Intra Tour, Fly Express i Jolly Tour, així com amb TURSAB, l’associació turca d’agències de viatges. També hi assistiran representants de Turkish Airlines, l’aerolínia més important de Turquia.

El potencial de creixement d’aquest mercat és important, gràcies sobretot a les connexions aèries directes amb l’aeroport de El Prat. En aquest sentit, l’objectiu d’aquesta sessió és presentar les principals novetats turístiques de Catalunya, i millorar el posicionament de Catalunya com a destinació turística en el mercat turc de la mà de Turkish Airlines i els operadors turístics.

Catalunya és, dins de l’Estat Espanyol, la destinació que més turistes turcs rep. El turista turc acostuma a viatjar durant les vacances d’estiu, entre maig i setembre (i especialment durant els mesos de juliol i agost). Es tracta doncs d’un tipus de turisme vacacional que acostuma a fer estades d’entre 4 i 7 nits. Els turcs que més viatgen es troben en la franja d’edat d’entre els 35 i els 49 anys.