La nova denúncia per emissions afectaria a Volkswagen, Audi i Porsche

Quan tot semblava que tornava a la normalitat després del dieselgate del grup Volkswagen, l’EPA, l’agència mediambiental que va destapar tota la trama del frau de les emissions al setembre, torna a llençar pedres contra la teulada del grup automobilístic alemany i, aquest cop, ampliant cap a una marca més, Porsche.

L’EPA defensa que el grup va tornar a instal·lar el famós software fraudulent per superar les proves d’emissions de NOx en models de Volkswagen, Audi i Porsche que equipen el motor dièsel de 3 litres V6 TDI. Però el pitjor de tot és que fa referència a unitats de la franja 2014 – 2016 que se suposa que ja haurien de complir les normatives ja que equipen la injecció AdBlue. L’EPA diu que les emissions d’aquests models són 9 vegades superiors a les permeses.

Concretament parlem de models com el Volkswagen Touareg 2014, el Porsche Cayenne 2015 i els Audi A6 Quattro, A7 Quattro A8 i A8L, i Q5, tots ells dels 2016.

L’EPA ja va avisar que seguiria investigant per si trobava alguna infracció més ja que tenia constància que el dieselgate anava més enllà. L’agència confirma que l’ECU d’aquests models també juga amb dos funcionaments, un per passar les proves i on talla les emissions de NOx, i un altre normal on deixaria anar 9 vegades més d’emissions respecte el límit establert. Aquest últim, segons ha pogut constatar l’EPA, s’activava un segon després de finalitzar la prova d’emissions ja que l’ECU decideix modificar una sèrie de paràmetres per tal de tornar a la posició normal i, conseqüentment, contaminar més.

A més a més, l’EPA va voler investigar en altres proves per saber si el cotxe també canviava els seus paràmetres i, en aquest cas, el model seguia amb nivells d’emissions de conducció normal, per tant això seria una prova per constatar el software fraudulent.