Les 24 Hores de Le Mans

0
24 Hores de Le Mans

24 Hores de Le Mans

Dissabte a les 15:00h començarà la cursa

Hi ha cites i cites, i després hi ha les 24 Hores de Le Mans que només es celebren un cop l’any, però sempre ens deixen un gran sabor de boca. És una de les competicions marcades al calendari per tots els apassionats del motor i una jornada maratoniana davant de la televisió. Portem setmanes veien a tot arreu els preparatius d’aquesta fantàstica cursa, i per fi ha arribat el moment. La carrera de les carreres arriba aquest cap de setmana al circuit de La Sarthe en la seva 83ª edició que arrancarà a les 15:00 del dissabte amb 56 cotxes a la graella de sortida, per acabar 24 hores després, a les 15:00 del diumenge. Així doncs, prepareu-vos que l’emoció està servida.

Els cotxes de LMP1

Si parlem de les 24 Hores de Le Mans ho relacionem directament amb aquells prototips de competició; sí, la categoria LMP1 que competeix en WEC i resistència és el gran atractiu de cada any. Aquí trobem quatre grans fabricants que arriben disposats a emportar-se la victòria, però alguns ho tenen millor que altres.

Durant els últims 15 anys hi hagut un clar dominador, Audi, però ja pot vigilar aquest any ja que els Porsche 919 Hybrid venen molt forts i ràpids, de moment ja tenen la “pole” i les tres primeres posicions de la graella de sortida de dissabte, així com unes bones actuacions de resistència als circuits de Silverstone i Spa. Tot i així, qualsevol errada de Porsche segur que l’aprofitarà Audi amb els seus R-18 e-tron Quattro d’enguany que, en tandes de molta resistència, com Le Mans, són molt competitius tot i ser menys ràpids que els Porsche, i això és gràcies a la seva inigualable fiabilitat. Però com amb 24 hores poden succeir moltes coses, ja veurem quin d’aquests dos favorits s’emporta la victòria final.

Darrere d’ells tenim les altres dues marques que, a priori i veien el seu potencial, parteixen sense opcions de victòria. Per un costat tenim el Toyota TS040 Hybrid que, tot i ser el vigent campió de WEC, està generant molts dubtes i el seu rendiment ha caigut en picat. Des de la marca japonesa tenen intenció de començar a renovar-se ja que veuen com de mica en mica es van quedant relegats. Tot i així, tenen l’esperança de poder lluitar amb el binomi Porsche-Audi, però, personalment, penso que és totalment improbable i impossible.

Per l’altra banda tenim el innovador Nissan GT-R LM Nismo que, amb la seva tracció davantera i el seu estrany disseny, té com intenció agafar rodatge i començar a moure aquest nou concepte de LMP1. Els seus temps i el seu potencial queden lluny de les marques rivals, però ja pel fet d’haver construït quelcom diferent a la resta, mereix una oportunitat per veure com es desenvolupa en una cursa tan exigent com aquesta. A més a més, un dels seus pilots és l’espanyol Lucas Ordóñez.

Privats LMP1, LMP2 i GTE

Però les 24 Hores de Le Mans no es redueix a només aquestes quatre marques, sinó que darrere d’ells hi ha molts altres cotxes i prototips preparats per lluitar en aquesta batalla ferotge. La categoria LMP1 es completa amb 3 vehicles que són privats i que arribar fins aquí ja suposa una autèntica victòria per ells. No tenen res a fer amb Porsche, Audi, Toyota o Nissan, però sí que tenen la mateixa, o més, il·lusió.

Després dels LMP1, trobem els LMP2 format per 19 cotxes que competiran per emportar-se la victòria en la seva categoria. Els seus pressupostos són més ajustats que a la categoria reina, però això també és un punt a favor per tal d’atraure més participants. 14 dels 19 cotxes porten motor Nissan, així que el potencial de cadascú és mesurarà en la posada a punt del xassís.

Finalment trobem els GTE que, al mateix temps, es divideixen en LMGTE PRO i LMGTE AM. En el primer hi ha 9 cotxes, 2 Ferrari 458 Italia, 2 Corvette C7R, 2 Porsche 911 RSR i 3 Aston Martin Vantage V8, que estaran pilotats per professionals. Un dels Corvette era conduit per l’espanyol Antonio Garcia, però un accident durant la jornada d’ahir ha impedit que els mecànics puguin arreglar el cotxe i, per tant, no pugui participar a la cursa que començarà demà. En el segon, els LMGTE AM, que estaran pilotats per amateurs i gentleman drivers, també hi ha la mateixa llista de models que en els LMGTE PRO però sumant el Viper GTS-R i un total de 14 vehicles. Tot i així, aquest models tenen amb un any d’antiguitat, així que no porten les últimes novetats que sí incorporen els PRO.

Preparats per les 24 Hores de Le Mans?