Les vendes de l’Apple Watch descendeixen

    0
    Les vendes de l'Apple Watch descendeixen

    Les vendes de l'Apple Watch descendeixen

    De 200.000 a 20.000 unitats diàries en dos mesos.

    S’ha convertit l’Apple Watch en un dispositiu tan reeixit com el va ser l’iPhone i l’iPad al moment del seu llançament comercial? Després dels dubtes generats poc després de la seva presentació, ara arriben algunes de les previsions de venda estudiades pels analistes que indiquen que el volum de comandes ha descendit bruscament en amb prou feines dos mesos. Tant és així que s’estima que Apple ven actualment unes 20.000 unitats del seu rellotge intel·ligent, però el més preocupant és que durant la primera setmana des de la seva estrena comercial la signatura collia xifres molt més prolífiques, entorn de 200.000 unitats diàries.

    Davant semblants estadístiques comercials, cal preguntar-se si Apple segueix tenint la capacitat d’innovació amb la qual tant sorprenia en el sector fa uns anys. Si ben els últims resultats econòmics eren d’allò més esplèndids, de rècord en rècord, el seu primer smartwatch suposava no solament un interessant repte amb el qual plantar cara als dispositius amb Android Wear. El llançament de l’Apple Watch posava a prova la capacitat de resposta de la signatura de la poma després de la mort de Steve Jobs.

    Apple Watch, un smartwatch més?

    I és que excepte l’evolució del disseny de l’iPhone d’última generació, l’iPhone 6, tots els productes d’Apple van tenir l’empara de l’ànima máter d’Apple. Creacions que arribaven per revolucionar un concepte, tal com va fer al seu moment la primera generació d’iPhone o l’iPad en la seva incursió del mercat de les tabletas com a precursora. On encaixa l’Apple Watch en la filosofia implantada per Jobs? En aquest aspecte Apple ha perdut el poder per sorprendre lloc que el rellotge de la marca californiana arribava amb retard al mercat dels smartwatch, sense característiques ni funcions revolucionàries respecte al vist fins al moment.

    Les vendes de l'Apple Watch descendeixen

    Una gràfica que marca el descens de les vendes

    De moment, les xifres de venda extrapolades de les estadístiques elaborades per diversos analistes –en aquest cas procedent d’un estudi de la versió digital del Wall Street Journal– fan pensar que el primer rellotge intel·ligent d’Apple no collirà dades de somni. Segons la font consultada, tot referent al mercat nord-americà i bressol del mercat de la signatura de Cupertino, les vendes de l’Apple Watch ha descendit fins a un 90% en qüestió de poc menys de dos mesos. I és que dels 200.000 rellotges venuts durant la primera setmana (s’estimen 1.5 milions d’unitats durant aquests dies) a la venda a l’abril (a EUA), Apple hauria passat a vendre poc menys de 20.000 unitats de smartwatch al dia. De fet, les dades fan referència que existeixen dies fins i tot pitjors amb dades de venda que freguen les 10.000 unitats.

    Les vendes de l'Apple Watch descendeixen

    Estadístiques de venda de les diferents versions disponibles

    Per si els registres no anessin tot el favorable de la tecnològica nord-americana esperava, del percentatge de wearables venuts, les dues terceres parts es correspondrien amb el model més econòmic, el de 349 euros, la versió Sport. La resta es correspondrien amb les versions que parteixen des dels 549 euros. Una altra de les estadístiques incloses en l’informe parla que la versió més luxosa del model, l’Apple Watch Premium amb parts en or, i un preu per sobre dels 10.000 euros, hauria aconseguit vendre prop de 2.000 unitats a EUA.

    Són aquests nombres estadístiques pròpies d’un iDispositivo? Respondran les vendes al glamur  de la companyia de la poma mossegada? S’acabarà convertint l’Apple Watch en tot un èxit comercial?