Lexus LF-FC, la futura berlina de luxe

0
Lexus LF-FC | Diari Català
Vista frontal i lateral del Lexus LF-FC
Lexus LF-FC | Diari Català
Vista frontal i lateral del Lexus LF-FC

El Lexus LF-FC és el prototip presentat al Saló de Tokio

El Saló de Tokio és l’aparador perfecte perquè les marques de casa proposin els seus conceptes de cara el futur. Ahir explicàvem Mazda, Subaru i Yamaha, i ara és el torn de Lexus. La marca japonesa marca les bases de la seva futura berlina de luxe mantenint el seu disseny espectacular (sota un nom nou) però amb interessants canvis interiors i la recerca de l’hidrogen per a la seva mecànica , així és el Lexus LF-FC.

Lexus ha batejat el seu nou disseny com L-Finesse i, segons podem veure, mostra unes línies més fines que no remarquen tant la zona lateral del cotxe, el fan més fluid. Tot i així, la part frontal segueix les pautes actuals amb el disseny característic de la graella i la doble línia de les òptiques. La zona posterior és la que més canvis rep amb unes òptiques enormes amb forma de fletxa que segueixen una línia molt aerodinàmica que culmina amb un maleter molt fluid i una zona baixa molt ample on destaca una espècie d’entrada d’aire. Sens dubte aquest Lexus LF-FC és pur moviment. Si l’analitzem en xifres, dóna un resultat de 5,3 metres de llarg, 2 metres d’ample i 1,4 metres d’alçada.

Lexus LF-FC | Diari Català
Interior del Lexus LF-FC

Amb aquestes dades està clar que els seus rivals més directes serien els BMW Serie 7, Audi A8 o Mercedes-Benz Clase S, però per estar a la seva altura cal un interior on el confort sigui la premissa única, i el Lexus LF-FC no ens deixa malament. Sí, és un prototip, però ja deixa clar per on ha d’anar el model de producció que surti d’aquí. Seients (o butaques) individuals amb displays, quadre d’instruments totalment digital, il·luminació ambiental, en definitiva, un disseny futurista però que no ho és tant, i sinó només cal donar una ullada al nou BMW Serie 7. Però el Lexus també deixa lloc per un element tant clàssic com és la fusta i així genera aquell toc d’elegància que sempre tenen aquestes grans berlines.

L’altre punt estratègic del Lexus LF-FC és la seva mecànica. Aquesta passa a ser de pila de combustible i es mou per hidrogen, demostrant, un cop més, que Toyota vol seguir treballant amb aquestes energies. No tenim més dades sobre prestacions, però Lexus sí que ha dit que la tracció és total gràcies a un motor a l’eix posterior i dos a l’eix davanter, així com un bon sistema per repartit el pes entre davant i darrere.

Lexus LF-FC | Diari Català
Vist posterior del Lexus LF-FC