Lexus RX450h, un SUV angulós, eficient i segur

0
Lexus RX450h, un SUV angulós i eficient
Lexus RX450h
Lexus RX450h, un SUV angulós, eficient i segur
Lexus RX450h

Motor híbrid i molt segur, així és el renovat Lexus RX450h

Ja poden tremolar els SUV Premium alemanys perquè des de Japó arriba el renovat Lexus RX450h amb un disseny molt atractiu que segueix les línies anguloses de la marca, amb unes prestacions molt interessants i eficients i un sistema de seguretat i ajudes molt ampli

Un disseny molt Lexus

El RX450h és fidel al treball que porta fent la marca aquests darrers anys amb uns dissenys espectaculars que no deixen a ningú indiferent. La graella frontal amb doble punta de fletxa, les òptiques amb tecnologia LED amb forma de L i l’enorme para-xocs, són l’essència d’un frontal agressiu amb ganes de brega. La línia lateral ofereix una imatge prolongada, com si davant nostre tinguéssim un SUV esportiu com el X6 de BMW, però el Lexus RX450h no és d’aquest estil. Les línies estan molt marcades i acaben en una zona posterior que, potser, és el menys espectacular del vehicle.

Així mateix, el RX450h creix de mida respecte a l’anterior generació ja que després del llançament de l’altre SUV de la marca, el NX, calia que el RX donés un pas endavant per mostrar la seva categoria i superioritat.

La gamma del Lexus RX450h està formada per un acabat d’entrada ECO, amb baixes emissions i consums, CORPORATE destinat a empreses, EXECUTIVE que correspondrà al nucli central de la gamma, amb un paquet Tecno que incorpora Sostre panoràmic, Head Up Display i Detecció d’Angle Mort, F SPORT que és el més dinàmic i, finalment, LUXURY, el més complet a nivell d’equipament.

L’interior, protagonista de l’experiència

Si en una cosa ha evolucionat en aquest Lexus RX450h és en el disseny interior. La qualitat que es percep és extraordinària, res a envejar als seus homòlegs alemanys. Destaca la imponent pantalla ultra-ample de 12,3 polzades on veurem tota la informació disponible, així com el Head Up Display de 10 polzades. Així mateix, el nou RX 450h segueix la filosofia de disseny HMI (Human Machine Interface), que delimita la diferència entre dues zones, la zona de visualització i la zona d’operació, separades per una línia virtual, de manera que el conductor no hagi de baixar la mirada durant la conducció, i al mateix temps la seva mà no hagi de superar aquesta línia.

Lexus RX450h, un SUV angulós, eficient i segur
Interior

La posició de conducció s’ha rebaixat 2 cm. i el volant s’ha posicionat més a prop del conductor, i en posició més vertical per tal d’oferir una millor experiència de conducció. El disseny de les places posteriors s’ha optimitzat per buscar el màxim confort. La visibilitat frontal és un altre dels aspectes que han evolucionat notablement. El disseny del parabrises s’ha modificat per obtenir una millor visibilitat diagonal. No obstant això, l’amplària del retrovisor s’ha augmentat, per tenir un major angle de visió i reduir l’angle mort. De la mateixa manera, el pilar C ha modificat el disseny per millorar la visibilitat posterior. La capacitat de maleter augmenta fins als 540 litres.

Propulsor híbrid

Per ara, el Lexus RX450h arribar al mercat espanyol amb el motor híbrid de 3.5 litres V6 i 313 CV de potència. Gràcies a aquest sistema, el seu consum es redueix fins els 5,2-5,5 litres als 100 quilòmetres i unes emissions de CO2 de només 120 grams en la versió ECO, el que suposa que pugui estar exempt de l’impost de circulació, i de 122-127 grams a la resta de les versions.

Totes les versions del RX450h compten amb tracció intel·ligent a les quatre rodes i-Four, amb un motor elèctric independent necessari (no disposa d’arbre de transmissió) que actua en l’eix posterior quan resulta necessari; és a dir en cas de demanda de potència o pèrdua de tracció. El motor de gasolina és un V6 de 3.456 cc, i un parell màxim de 335 Nm a 4.600 rpm. Compta amb dos motors elèctrics, el davanter desenvolupa 167 CV, i el posterior 68 CV. Tot això per desenvolupar una potència màxima del sistema de 313 CV, que permet unes excel·lents prestacions, com una acceleració de 7.7 segons per passar de 0-100 km/h. El dipòsit de combustible compta amb 65 litres, però atès que el consum de combustible és inferior, s’incrementarà la distància recorreguda amb cada dipòsit respecte a la versió actual.

Lexus RX450h, un SUV angulós, eficient i segur
Vista lateral

Seguretat pel conductor i ocupants

Lexus ha fet un pas molt important amb el RX450h per tal de reduir els possibles accidents de trànsit. Munta el més avançat sistema de seguretat disponible a Lexus, LSS+, i està disponible de sèrie en tota la gamma, des de l’acabat ECO. El LSS+ és un sistema de seguretat global, que inclou les següents ajudes a la conducció: sistema Precol·lisió amb radar mil·limètric i càmera, control de creuer adaptatiu, llums de carretera automàtiques AHB, sistema d’Assistència de Manteniment de la trajectòria en el carril (LKA), sistema d’Alerta de Fatiga i sistema de Reconeixement de Senyals de Tràfic (TSR).

Preus

La producció del Lexus RX450h ha començat ja i les primeres entregues al mercat espanyol seran entre el gener i el febrer.

RX 450h Eco                     63.200€
RX 450h Corporate            66.700€
RX 450h Executive            75.700€
RX 450h Executive Tecno   79.900€
RX 450h F Sport                90.300€
RX 450h Luxury                 91.700€