L’infal·lible Lotus 3-Eleven

0

El Lotus 3-Eleven s’ha convertit en el més ràpid del circuit de Hockenheim

Les batalles de temps als circuits s’han convertit en el pa de cada dia. La majoria de models d’altes prestacions o amb caràcter esportiu passen per aquest experiment i, sens dubte, algun sempre ens sorprèn. És el cas del Lotus 3-Eleven que, gràcies als seus 460 CV de potència i a un pes molt baix, s’ha convertit en una autèntica màquina de circuits.

El seu espectacular xassís amb una posada a punt única i el seu pes de només 925 quilograms, a més de la ja esmentada potència, l’han alçat com el cotxe més ràpid en el famós circuit alemany de Hockenheim. Sí, jugava amb un avantatge, ja que el traçat era la variant curta i en una situació de corbes contínues i de poques rectes, el Lotus 3-Eleven té molt a dir. Tot i així, cal destacar el seu temps de 1 minut i 6,2 segons, realitzat pel pilot Christian Gebhardt i superant a models que li doblen la potència, com és el cas del Porsche 918 Spyder, qui ostentava el rècord fins ara.

Tot i que sembli un cotxe de competició, el Lotus 3-Eleven és un vehicle de producció i la seva gesta s’ha realitzat completament de sèrie amb els pneumàtics que utilitza pel carrer. Falta per saber que faria a Nürburgring, l’infern verd, encara que allà no tindria tant avantatge. Guanyaria a les zones més revirades, però a les rectes perdria part de la seva efectivitat. Tot i així, aquest model ens demostra que per ser el més ràpid en circuit no val només amb tenir més potència, sinó un millor equilibri entre xassís, pes i potència, i d’això Lotus en va sobrat. Això sí, si el voleu, aneu ràpid, ja que només es fabricaran 311 unitats a un preu d’aproximadament 105.000 euros.