Després d’anys de retard, la línia L9 Sud s’estrena aquest divendres conectant la Zona Universitària amb l’aeroport

El sud de l’àrea metropolitana de Barcelona avui celebra un dia històric. Després d’anys de demandes i retards, l’espera línia L9 Sud, la branca de la L9 que conectarà Barcelona i l’aeroport del Prat, es posa en funcionament. El seu recorregut, que serà entre Zona Universitària la T1 de l’aeroport, es farà en 32 minuts i la freqüència de trens sera de cada set minuts -quatre en hores puntes-.

El metro, una de les peticions de GSMA, els organitzadors del Mobile World Congress, que se celebra del 22 al 25 de febrer a la Fira de Gran Via -que tindrà parada pròpia de la L9-, arriba a Cornellà, l’Hospitalet, El Prat, la Zona Franca i l’aeroport, àrees de màxima concentració de població i negoci. Ho fa després d’anys de retards que van començar des de l’anunci de la construcció de la línia de metro més gran de Barcelona (quan estigui enllestida recorrerà l’àrea metropolitana des de més enlla del riu Llobregat fins més enllà del Besós).

Des del segón tripartit, presidit pel socialista José Montilla, que ja es parla de l’arribada de la L9, que degut als diferents endarreriments es va tindre que construir ‘a troços’. Primer es va inaugurar la línia L9 i L10 Nord, que conecta La Sagrera amb els municipis de Santa Coloma (L9) i Sant Adrià del Besós i Badalona (L10). Al veure’s improbable la conexió d’aquesta branca amb l’aeroport, es va decidir que calia apresurar les obres per l’altra banda -la que s’inaugura aquest divendres- i, en el futur, tota la L9 quedarà conectada. Això sí, informa Europa Press que encara no hi ha data d’inici de les obres per l’unió d’ambdues L9.

Prop de 100.000 treballadors es beneficien

Qui més celebren l’arribada de la línia L9 a la Zona Franca, la Fira i l’aeroport són els milers de treballadors que, des de Barcelona i rodalies, anaven a treballar cada dia o puntualment (durant el Mobile World Congress 30.000 persones treballaran a Fira Gran Via) a aquestes zones. En concret, només a la Zona Franca hi treballen 70.000 persones, que fins ara només podien accedir en transport privat o en bus. Ara, tindràn més facilitat de connexió i arribaran a la feina i a casa més ràpidament.

Per assegurar que la conectivitat de la L9 sigui màxima, cal dir que de les 15 estacions que té aquest nou tram, sis enllacen amb altres línies de metro, FGC o Rodalies. Les línies L3 (Zona Universtària), L5 (Collblanc) i L1 (Torrassa) tenen garantida una conexió que ajuda a qui viu a qualsevol indret de Barcelona i treballi a la Zona Franca o l’aeroport a arribar amb facilitat.

D’altra banda, els treballadors i usuaris habituals del transport públic tampoc hauran de preocupar-se per els 4,5 euros que valdrà el bitllet a l’aeroport en la línia L9 del metro. Aquest preu està pensat per als bitllets senzills i T-10. Els usuaris d’abonaments com la T-Mes, T-50/30, T-Jove o T-Trimestre podran viatjar a l’aeroport amb el seu abonament de ‘zona 1’. A més, aquells treballadors de l’aeroport que no tinguin abonament, podran comprar una T-10 especial, amb el seu DNI, que els hi valdrà el mateix que una T-10 normal, tot i que hauran d’ensenyar la seva identificació al revisor que se la demani.

Compartir
Article anteriorUn empipat Iker Casillas esclata a Twitter
Article següent‘Rumor i mar de fons’
Adrián Caballero
Redactor en cap. Periodista especialitzat en política amb experiència a mitjans com El Temps, Tribuna Interpretativa i Report.cat, entre d'altres. [email protected]