El Lotus 3-Eleven ofereix una versió de carrer i una altra de circuit

Si hi ha una marca de cotxes capritxosa, consentida i que, a més a més, ofereix uns nivells de diversió inigualables, aquesta és Lotus. La marca britànica té una gamma de vehicles de baix pes i amb la potència suficient com per treure’t un somriure constant, i és per això que la seva última creació o capritx, segons es miri, és el Lotus 3-Eleven, el model més extrem que aglutina totes les qualitats de la lleugera marca britànica.

Abans de començar amb les explicacions més tècniques, cal tenir present que existeixen dos tipus de Lotus 3-Eleven, una versió apte per circular per carretera, i una altra versió que és exclusiva per a circuits. I en que es diferencien una i altra? Principalment per les prestacions. Tots dos equipen un motor V6 d’origen Toyota i un xassís d’alumini, però en el cas de la versió matriculable la seva potència és de 410 CV i 925 quilograms de pes, mentre que la versió de circuit ho optimitza amb 460 CV i 890 quilos.

Lotus 3-Eleven, un autèntic capritx | Diari Català
Vista posterior

Però que equipa de més la versió de circuit? Una major càrrega aerodinàmica per agafar-se més a terra, una transmissió seqüencial, una barra estabilitzadora regulable i una suspensió Öhlins també regulable. Així mateix, els pneumàtics també tenen molt a dir ja que la versió de circuit munta uns Michelin Pilot Sport Cup 2, mentre que la versió de carrer ho fa amb uns Michelin Pilot Super Sport.

Suposo que la majoria us decantaríeu per la versió de carrer ja que, a més a més de poder-lo entrar a qualsevol trackday, també el podries utilitzar per passejar-te per les teves carreteres sinuoses favorites. Però si el voleu, afanyeu-vos, que aquest Lotus 3-Eleven està limitat a 311 unitats amb un preu aproximat de 90.500 euros per a la versió matriculable, i 127.800 euros per a la versió de circuit. Sí, no són econòmics, però la sensació que et produeixen és totalment única.