Noves pinzellades pel Lotus Elise Sport i Sport 220

Si hi ha un cotxe britànic i lleuger per excel·lència, no cal buscar més, tots coincidireu en el Lotus Elise. Fa molts anys que l’esportiu model de la marca està present al mercat, tot i que a la península ibèrica hi ha molt poques unitats. L’Elise és un vehicle de culte, un model creat per conduir, però sobretot per passar-ho bé, i la marca ho sap. Per aquest motiu Lotus ha volgut seguir donant-li vida per tal de no perdre l’essència de la conducció. Així doncs, aquí teniu els nous Lotus Elise Sport i Sport 220.

Tot i que exteriorment no aprecieu cap canvi, exceptuant les llandes de nou disseny (i més lleugeres), la marca sí que ha donat algunes pinzellades interessants al Lotus Elise Sport i Sport 220, això sí, en termes dinàmics i tècnics. En aquest sentit, rebaixa encara més el seu lleuger pes, concretament en 10 quilograms, i ofereix un pas per la balança de 866 kg en el cas de l’Elise Sport, i 914 kg en l’Elise Sport 220.

La mecànica no varia, manté l’origen Toyota amb un motor de 1.6 litres benzina de 136 CV i 160 Nm (Elise Sport) i un 1.8 turbo de 220 CV (Elise Sport 220). Tots dos s’associen a una caixa de canvis manual de sis velocitats amb un recorregut molt curt i esportiu. La potència, en el cas del Lotus Elise Sport, pot semblar escassa, però combinada amb el reduït pes el converteixen en un joguet de somriures constants. Tant és així que ofereix una acceleració de 0 a 100 km/h en 6,5 segons, o 4,6 segons en el cas del Sport 220.

Una de les novetats que ha incorporat la marca britànica és un botó anomenat “Sport” que quan l’accionem es modifiquen els paràmetres de l’ECU, l’accelerador dóna millor resposta, igual que el diferencial autoblocatge, i el control de tracció és més permissiu. Sens dubte aquesta novetat s’ajusta als temps actuals on quasi tots els vehicles donen l’opció d’escollir l’estil de conducció que més s’adapta a la necessitat del moment.

S’espera que aquestes noves pinzellades del Lotus Elise Sport i Sport 220 arribin cap a finals d’any a Europa. El preu exacte no el sabem, però es situaran entre els 40.000 i 50.000 euros.