La marca britànica presentarà el Lotus Evora 410 al Saló de Ginebra

Sembla que a Lotus segueixen obsessionats en deixar-nos malament constantment. Ens desconcerta tanta reducció de pes, però ells segueixen aconseguint-ho. Aquesta vegada li toca al Lotus Evora, model que va ser renovat i presentat ara fa just un any en l’edició 2015 del Saló de Ginebra, i ara arriba amb una nova variant més lleugera i potent que serà presentada en aquest mateix saló, parlem del Lotus Evora 410.

I què té d’especial aquesta nova joguina? Doncs 70 quilos de menys, quedant-se en 1.325 quilos, gràcies a un nou capó de fibra de carboni i uns nous panells a les portes. Així mateix, el seu interessant motor V6 de 3.5 litres d’origen Toyota, puja 10 CV més fins a arribar als 410 CV de potència, així com també 410 Nm de parell màxim. Com tot cotxe passional no defrauda i, per això, munta una caixa de canvis manual, encara que opcionalment els més còmodes poden demanar la transmissió automàtica.

Lotus Evora 410, més potència i menys pes | Diari Català
Vista posterior

Totes aquestes xifres es tradueixen en un 0 a 100 km/h en 4,2 segons i una velocitat màxima de 300 km/h. El seu consum dubto que importi molt a qui el compri però, en qualsevol cas, homologa 9,7 litres als 100 quilòmetres.

Però la potència sense control no serveix de res així que aquest Lotus Evora 410 opta per una suspensió més ferma i rebaixada amb amortidors Bilstein i motlles Eibach, llandes de 19 i 20 polzades i pneumàtics Michelin Pilot Sport Cup 2. Estèticament també integra diferents elements aerodinàmics tals com un nou splitter frontal de fibra de carboni que redueix considerablement la caiguda del cotxe, augmentant la càrrega aerodinàmica.

Lotus Evora 410, més potència i menys pes | Diari Català
Interior

I quant haig de pagar per ell? Els Lotus no són econòmics, són models bastant artesanals dels quals arriben molt poques unitats a Espanya. En qualsevol cas, al Regne Unit sortirà per uns 101.000 euros, mentre que a Itàlia ho farà en 111.960 euros. No hi ha preu per al mercat espanyol, però es pot pensar que no anirà lluny de l’italià.