Malgrat tot, Volkswagen lidera el mercat espanyol

0
Volkswagen rebaixa els vehicles afectats pel CO2 | Diari Català

La marca alemanya continua creixent en vendes respecte l’any anterior

 

La firma automobilística alemanya Volkswagen ha tancat els onze primers mesos de 2015 amb unes vendes a Espanya de 81.228 unitats, fet que suposa un increment del 14,5% respecte al mateix període de l’any anterior.

Així, la corporació alemanya es manté líder del mercat nacional a falta d’un mes per al tancament de l’exercici amb al voltant de 10.000 unitats d’avantatge sobre la segona marca més venuda, tot i els casos del programari que alterava les emissions de NOx alguns motors dièsel i de les dades errònies d’emissions de CO2.

Opel va ocupar la segona posició des de començament d’any com per volum de vendes a Espanya, amb 71.615 unitats matriculades, un 15,4% més, per davant de Seat, amb 71.208 unitats, un 15,4% més, de Renault, amb 70.572 unitats, un 19,5% més, i de Peugeot, amb 68.715 unitats, un 21% més.

La resta de les marques més populars fins al novembre han estat Ford, amb 58.358 unitats (+9,9%); Citroën, amb 54.528 unitats (+9,4%); Nissan, amb 50.289 unitats (+44%); Toyota, amb 45.103 unitats (+19,1%), i Kia, amb 42.123 unitats, un 46,7% més.

El novembre, la marca més venuda al mercat nacional ha estat Opel, amb 6.569 unitats, un 25% més, mentre que el ‘top 5’ el completen Peugeot, amb 6.338 unitats (+42,8%); Volkswagen, amb 5.897 unitats (+18,8%); Renault, amb 5.841 unitats (+2,8%) i Ford, amb 4.828 unitats (+4,1%).

 

La marca més venuda aquest mes de novembre ha estat Opel, amb 71.615 unitats matriculades

 

Per darrere es s’han situat Seat, amb 4.766 unitats, un 5,4% més; Nissan, amb 4.687 unitats, un 25,6% més; Citroën, amb 4.344 unitats, un 25,6% més; Kia, amb 4.259 unitats, un 63,4% més, i Toyota, amb 4.146 unitats, un 3,2% més.

Des de començament d’any, el Citroën C4 ha estat el model més venut a Espanya, amb 32.251 unitats, un 25,01% més, seguit del Seat León, amb 29.985 unitats, un 19,6% més; del Seat Ibiza, amb 28.934 unitats, un 14,2% més; del Renault Mégane, amb 27.373 unitats, un 3,79% més, i del Volkswagen Pol, amb 26.728 unitats, un 25,5% més.

El Volkswagen Polo ha ocupat la sisena plaça per volum de vendes en aquest període, amb 23.293 unitats, un 4,6% més, i s’ha situat per sobre del Dacia Sandero, amb 22.295 unitats, un 18,2% més; del Nissan Qashqai, amb 21.534 unitats, un 39,5% més; del Renault Clio, amb 20.983 unitats, un 11,3% més, i de l’Opel Astra, amb 19.400 unitats, un 31,1% més.

El cotxe més venut a Espanya el novembre també ha estat el Citroën C4, amb 2.517 unitats (+36,2%). Després s’han situat el Dacia Sandero, amb 2.384 unitats (+100%); el Seat León, amb 2.194 unitats (-0,09%); el Nissan Qashqai, amb 2.108 unitats (+49,8%) i del Seat Ibiza, amb 2.073 unitats (+51,5%).

El rànquing dels deu models més populars a Espanya el novembre el completen l’Opel Astra, amb 2.061 unitats (+46,2%); el Renault Mégane, amb 1.862 unitats (-21,5%); el Volkswagen Golf, amb 1.841 unitats (+21,2%); l’Opel Corsa, amb 1.838 unitats (+28,7%), i el Peugeot 308, amb 1.755 unitats (+38,8%).