Audi, Volkswagen, Opel, Mercedes y Porsche cridaran a revisió uns 630.000 vehicles a Alemanya

Núvols negres tornen a sobrevolar la indústria de l’automòbil, i no precisament són de pluja, sinó d’emissions. Mercedes, Opel, Porsche i, una altra vegada, Volkswagen i Audi, cridaran a revisió uns 630.000 vehicles dièsel a Alemanya a causa de certes irregularitats en les emissions homologades trobades després d’una recerca del govern alemany.

Com ja sabeu, després del gran escàndol de Volkswagen els governs de molts països (França, Alemanya, etc.) van aprofitar per començar amb una sèrie de recerques per trobar més enganys pel que fa als consums i emissions, no només de marques ja afectades com era Volkswagen, sinó també d’altres.

El cas que us expliquem ara no té res a veure amb el trucatge de Volkswagen, aquí no s’ha manipulat cap software, però sí que s’ha aprofitat un buit legal per maquillar les xifres d’homologació d’emissions, les quals són molt més optimistes del que realment són en realitat.

Com ja sabeu, els models actuals munten una sèrie d’elements que tracten de reduir les emissions, ja sigui la vàlvula EGR, filtres de partícules, etc., però el que potser no sabíeu és que l’homologació europea permet que no siguin operatius a baixes temperatures, i d’aquí apareix el buit legal. Els cicles d’homologació NEDC es realitzen a unes temperatures d’entre 20 i 30 graus, per la qual cosa els sistemes antiemissions funcionen correctament però, des d’Autocar, apunten que aquests sistemes, amb la normativa a la mà, deixen de funcionar a baixes temperatures per preservar motor. En aquest sentit, el mitjà assenyala que en el cas de Mercedes el sistema deixa de funcionar quan la temperatura ambienti està per sota dels 10 graus, mentre que els sistemes d’Opel s’apaguen quan es baixa de 17 graus.

Que cadascú tregui les seves pròpies conclusions, però està clar que alguna cosa falla aquí i no són precisament les marques. Si la regulació fos més severa, els fabricants no aprofitarien aquests buits per on colar-se.