Tot i la seva bona aparença, el Mazda CX-9 no arribarà a Europa

De SUV n’hi ha molts, petits, mitjans i grans, i és un mercat imparable on tots els fabricants centren el seu potencial de desenvolupament. Els últims, els grans, han desbancat a molts monovolums gràcies als seus atractius dissenys i a la possibilitat d’inserir una tercera fila de seients. Mazda ha sabut fer la feina extraordinàriament i des del Saló de Los Ángeles arriba la renovació del Mazda CX-9, un SUV gran que, en teoria, no és Premium, però les imatges ens mostren tot el contrari.

Si al Mazda CX-9 no es digués com es diu i portés un símbol del tipus Audi, BMW o Mercedes-Benz, sens dubte estaríem davant d’un altre SUV Premium, però, senyors i senyores, és un Mazda que no té res a envejar a qualsevol Q7, X5 o GLC.

Mazda CX-9 2016 | Diari Català
Set places per al Mazda CX-9

El disseny del Mazda CX-9 obeeix les ordres del disseny actual (KODO) de la marca; una graella enorme, un capó alt i allargat, unes òptiques fines que es perllonguen cap al lateral, una part posterior on tots els elements (matricula, òptiques, etc.) es troben elevats i la doble sortida d’escapament característica. A l’interior també segueix l’estil de la marca, fet que es nota considerablement en el disseny del volant o a la situació de la pantalla tàctil situada a la part alta de la consola central on trobem el sistema d’infoentreteniment Mazda Connect. Es percep una qualitat increïble dels materials i arriba carregat d’equipament; clima tri-zona, multitud de radars, sensors i càmeres, ajudes a la conducció, control de creuer adaptatiu, etc.

Una altra novetat interessant del Mazda CX-9 la trobem en la seva mecànica; aquesta aporta un motor de 2.5 litres que ja no és atmosfèric, sinó que se li afegeix un turbo que genera 250 CV i 420 Nm de parell màxim associat a un canvi automàtic de sis velocitats. Segons la marca, la introducció del turbo assegura uns consums més baixos i una bona entrega de potència a la zona baixa gràcies al sistema Dynamic Pressure Turbo on el cotxe varia la pressió del turbo sobre la velocitat del motor, és a dir, a règims de gir baixos el turbo aplica més pressió per tal que el motor reaccioni amb la potència necessària.

Mazda CX-9 2016 | Diari Català
Vista posterior el Mazda CX-9

El Mazda CX-9 pot trobar-se amb tracció davantera o total iACTIV AWD, la qual analitza constantment les condicions del camí per tal de saber quina de les quatre rodes necessita més agilitat i potència.

Però no tot són bones notícies, la part negativa d’aquest gran producte de la marca japonesa és que, de moment, no arribarà a Europa. Fet que considero un greu error ja que el mercat SUV al continent europeu és inqüestionable. Cert és que els Q7, X5 o GLC no són supervendes donades les seves dimensions i preus, però es venen força bé i crec que el Mazda CX-9 seria un bon competidor per ells, sobretot en termes econòmics. Tot i així, creiem que la marca es replantejarà la situació i l’acabarà portant cap a Europa, tal com va passar amb l’anterior generació del CX-9.