El Mazda MX-5 RF és la variant amb capota rígida retràctil d’obertura elèctrica

Fa poc vam tenir la sort de provar el preciós Mazda MX-5. En aquell moment el definíem com una joguina espectacular que pot treure’t un somriure contínua sense necessitat de tenir molts cavalls. Amb una bona tracció posterior, poc pes, un bon xassís i una potència més que suficient, el fan un dels models més divertits del mercat a aquest preu. Doncs bé, també vam dir que la capota de lona era quelcom perjudicial per a la sonoritat interior però ara ja tenim solució a aquest problema, i es diu Mazda MX-5 RF, la variant amb capota rígida retràctil d’obertura elèctrica del divertit descapotable japonès.

Mazda MX-5 RF, el que molts esperaven | Diari Català
Vista lateral

Serà presentat al Saló de Nova York i destaca per un estil fastback deixant el sostre a l’aire lliure però mantenint una zona posterior fixa (només es mou per deixar pas a la capota quan la guardem) al més pur estil coupé, i és que si el visualitzem amb la capota posada, aquest Mazda MX-5 RF sembla un autèntic esportiu de sostre tancat amb una línies molt netes i aerodinàmiques. Així mateix, i a diferència del model de capota de lona, el funcionament és elèctric i es pot obrir o tancar en moviment fins a velocitats de 10 km/h.

Una altra novetat és el color de carrosseria Machine Grey (el que veiem a les imatges) que, sens dubte, realça encara més les línies esportives i belles del Mazda MX-5 RF. Aquest to intensifica el contrast entre les llums i les ombres fins a crear un impacte visual únic que dóna una imatge d’acer fos.

Mazda MX-5 RF, el que molts esperaven | Diari Català
Vista posterior

Finalment, el Mazda MX-5 RF estarà disponible amb els dos motors ja coneguts de 1.5 litres SKYACTIV-G de 131 CV i 2.0 litres SKYACTIV-G de 160 CV, associats a la magnífica caixa de canvis manual de sis velocitats o, com a novetat, a una automàtica de també sis relacions.