Dues versions espectaculars i diferents del Mazda MX-5

El SEMA Show de Las Vegas és sens dubte un gran aparador on les marques aporten modificacions dels seus models que, gairebé sempre, ens deixen bocabadats. Però, per desgràcia, molts d’aquests models (per no dir tots) mai arriben a producció. És el cas de Mazda que ha presentat dues noves versions del seu petit i divertit descapotable, el MX-5, però en aquest cas més alleugerades i amb més contacte amb el vent. Parlem del Mazda MX-5 Spyder i el Mazda MX-5 Speedster.

El Mazda MX-5 Spyder busca una capota més aerodinàmica. Aquesta s’anomena, segons la marca, “bikini”, i és d’un color marró que combina amb el platejat de la carrosseria, un kit aerodinàmic de fibra de carboni, llandes lleugeres de 17 polzades amb pneumàtics Yokohama, frens davanters firmats per Brembo i un interior vestit de cuir natural. La seva mecànica és el 2.0 Skyactiv-G que tots coneixem i aquesta versió només pesa 1.043 quilograms.

Per l’altre costat tenim el Mazda MX-5 Speedster que és el més espectacular i diferent dels dos. Aquest vol que el vent t’arribi directament a la cara i revisquis temps passats quan els models sense sostre no tenien ni parabrises. Per dissimular una mica, el Mazda aporta un deflector que fa les “funcions” de parabrisa però el més interessant és sens dubte el seu pes. El Speedster s’ha posat a dieta respecte el model convencional gràcies a la utilització de portes i seients de fibra de carboni i llandes RAYS 57 de 16 polzades molt lleugeres amb pneumàtics Kumho. A més a més, l’altura de la carrosseria és 30 mil·límetres més baixa que la del MX-5 convencional gràcies a una suspensió ajustable amb amortidors de tipus coilover. El motor és el mateix 2.0 i també equipa frens Brembo.

Amb tot això tenim un resultat de 943 quilograms que, de ben segur, ens farien gaudir plenament de l’experiència de conduir aquest Mazda MX-5 Speedster.

En principi tots dos models no passaran a producció, però no seria estrany si el Speedster el veiéssim algun dia per algun circuit ja que la seva filosofia és totalment de trackdays. Si ens haguéssim de quedar amb un dels dos agafaríem el Mazda MX-5 Speedster ja que el seu disseny i estil mereixen una gran lloança.