Mazda MX-5, diversió a raudals

0
Mazda MX-5

Mazda MX-5

Mateixos ingredients però millorant la recepta del Mazda MX-5

Dins dels món de l’automòbil hi ha cotxes que es mereixen la definició de llegenda i, fins i tot, mite i, un d’ells, és el Mazda MX-5. 26 anys avalen aquesta afirmació però és que, a més a més, s’ha guanyat aquesta reputació gràcies a convertir-se en un dels cotxes més divertits del mercat sent assequible per a moltes butxaques.

La primera generació va néixer allà pel 1989 i, de mica en mica, ha anat modernitzant-se amb el pas del temps, però sempre mantenint aquella base sòlida de descapotable petit, de poc pes, amb tracció posterior i divertit, molt divertit. A finals d’agost arribarà al nostre mercat la quarta generació d’aquest icònic cel obert.

El nou Mazda MX-5 es recolza sobre la tecnologia Skyactiv de la marca oferint una major eficiència de consum, una distribució del pes perfecte entre l’eix davanter i el darrere, baixar el centre de gravetat del vehicle i redissenyar el xassís per retornar-li l’agilitat i diversió que transmetia la primera generació.

Tot això permet que estiguem davant del la generació amb les mides més petites, tot i que la imatge ens enganya ja que es mostra més gran del que realment és. És un cotxe creat únicament perquè el conductor gaudeixi de l’experiència i, per aquest motiu, aquest es situa just al mig del cotxe i prop del terra, fet que facilita una repartició perfecte del pes de 50% davant i darrere i una baixada del centre de gravetat.

Mazda MX-5 interior

La carrosseria segueix el llenguatge de disseny Kodo que ja podem veure a la resta de la gamma Mazda. En aquest cas, el capó és allargat i acaba amb un morro rebaixat que aglutina unes òptiques molt fines estilitzades que s’integren perfectament en el conjunt. Els passos de roda s’han eixamplat i, dins d’ells, hi poden anar llandes de 16 o 17 polzades. La part posterior destaca per, també, unes òptiques noves i molt fines que em recorden a les del Jaguar F-Type, i una doble sortida d’escapament a la part dreta. La capota de lona s’ha redissenyat però es segueix recollint de forma manual, això sí, més fluidament. En general, El nou Mazda-MX-5 té unes línies molt marcades que li donen un toc molt personal i únic.

Si anem cap a l’interior, allà trobarem un disseny totalment nou on s’han reduït la quantitat de botons de la consola central, fet d’agrair si volem gaudir plenament de la conducció per qualsevol paratge marítim amb el nou MX-5. L’habitabilitat és la que és, tampoc podem esperar molt en aquest sentit coneixent quin tipus de cotxe és, però és totalment suficient pel nivell estàndard. Destaca la pantalla situada a la part alta de la consola central que permet no treure gaire la vista de la carretera i un volant multifunció que, potser, és massa gran pel meu gust. Els seients són de tall esportiu, tot i que opcionalment podrem afegir-li més carn amb uns Recaro. El maleter és una mica més petit respecte l’anterior generació, tot i així es situa en 130 litres que, segons la marca, estan millor aprofitats.

El nou Mazda MX-5 ofereix dues motoritzacions de benzina Skyactiv-G; el primer munta un 1.5 Skyactiv-G que rendeix 131 CV i 150 Nm de parell màxim amb un consum homologat de 6 l/100 km. L’acceleració de 0 a 100 km/h és de 8,3 segons i té una velocitat punta de 204 km/h. La segona opció equipa un 2.0 Skyactiv-G de 160 CV i 200 Nm de parell màxim amb un consum de 6,6 litres. L’acceleració és un segon més ràpida que el 1.5 i la velocitat punta arriba als 214 km/h. La caixa de canvis pot ser automàtica o manual, tot i que si em voleu creure, aquest cotxe és molt més divertit si utilitzeu el joc de mà i peu. Tota la potència s’envia, com és habitual en aquest model, a les rodes posteriors, fet que augmenta la seva diversió considerablement.

Mazda MX-5 posterior

Per últim i no menys important, el nou Mazda MX-5 redueix el seu pes força, concretament 100 quilograms menys que l’anterior generació, deixant el model de dos litres en 1.000 quilograms, i el 1.5 en 950 quilograms. Perquè necessitem més potència si el pes és reduït? Per aquest motiu és totalment innecessari que Mazda busqui una versió MPS del model i, segons sembla, la marca pensa el mateix. Aquesta reducció s’ha aconseguit gràcies a la utilització de materials més lleugers com l’alumini.

26 anys després de la presentació del MX-5 al Saló de l’Automòbil de Chicago, aquest compacte biplaça descapotable continua la seva història comercial amb l’objectiu de seguir satisfent el desig d’aquells que busquen un esportiu assequible i lleuger. Un cotxe capaç d’alegrar-te el dia a través de la seva agradable experiència de conducció. Llarga vida al Miata!

Preus:

Mazda MX-5 1.5 131 CV Style                           25.000 €
Mazda MX-5 1.5 131 CV Style Navi                  25.400 €
Mazda MX-5 1.5 131 CV Style+                         26.600 €
Mazda MX-5 1.5 131 CV Style+ Navi                27.000 €
Mazda MX-5 1.5 131 CV Luxury                        27.800 €
Mazda MX-5 2.0 160 CV Style+                         27.800 €
Mazda MX-5 2.0 160 CV Style+ Navi                28.200 €
Mazda MX-5 2.0 160 CV Luxury                        29.000 €
Mazda MX-5 2.0 160 CV Luxury Pack Sport    30.600 €