McLaren 540C, el més “econòmic”

0
McLaren 540C

McLaren 540C

Model d’accés a la Sports Series

Que passa a McLaren? No dormen mai? Els treballadors són robots que treballen les 24 hores del dia? Que m’ho expliquin si us plau! Encara no em crec que en quatre mesos que portem d’any hagin presentat 4 models ja. Primer va ser el 675LT, després el P1 GTR i el 570S i, ara, presenten el 540C, que es converteix en el model d’accés a tota la gamma McLaren i el segon en arribar a la Sports Series.

Fins ara marques com Ferrari, Lamborghini i, fins i tot, Porsche vivien molt tranquil·les amb la seva clientela habitual i sense gaire més competència, però sembla que això s’ha acabat. McLaren arriba molt ràpid i trepitjant molt fort. Si a la F1 acaben l’any igual que amb els cotxes de carrer, ja pot tremolar Hamilton! La única cosa que no m’acaba de convèncer de tants llançaments en tan poc temps és la semblança dels models. Potser podrien allargar més les planificacions i crear cotxes més diferents entre si, però bé, això no treu que la feina que estan fent és increïble.

Pràcticament igual que el 570S

Però anem al que toca i ara hem de parlar del McLaren 540C; com veieu és pràcticament igual que el 570S, del qual ja vam parlar, llavors en que es diferencien un i altre? Doncs ja que som catalans comencem pel tema dels diners; el 540C és el model més econòmic de la marca amb un preu aproximat de 126.00 lliures esterlines, mentre que el 570S ascendeix fins les 143.250 lliures. Realment estem parlant d’un preu molt competitiu respecte els seus màxims rivals, concretament el Porsche 911 Turbo i el Turbo S valen exactament igual que els dos McLaren.

McLaren 540C lateral

Pel que fa al motor, tots dos models munten el mateix, però al 540C li baixen 30 CV. Parlem d’un V8 Twin Turbo de 3.8 litres que genera 540 CV de potència a 7.500 rpm i 540 Nm entre les 3.500 i les 6.500 rpm. De fet, el seu nom de 540C sorgeix de la xifra de la seva potència. En acceleració de 0 a 100 km/h registra només 3,5 segons mentre que de 0 a 200 km/h ho fa en 10,5 segons, i es capaç d’arribar fins els 320 km/h. El pes en buit és de 1.311 quilograms. Aquestes xifres segueixen sent, sens dubte, d’escàndol però el millor és que les pots aconseguir per un preu més reduït.

Seguint amb els aspectes tècnics del superesportiu, seguirà sent un monocasc de fibra de carboni. Igual que en el 570S, el seu objectiu es convertir-se en un cotxe del dia a dia i per això s’ha millorat la visibilitat del lloc de conducció. Tot així, no ens oblidem que és un superesportiu de grans prestacions i, com a tal, les seves grans virtuts no sortiran rodant per la ciutat, sinó per carreteres revirades o en circuits, però també es correcte que la marca ofereixi una comoditat per ser un cotxe del dia a dia.

McLaren 540C posterior

En l’apartat estètic, el McLaren 540C es diferencia pel fet de muntar un kit de carrosseria específic que es nota en algunes entrades d’aire del frontal, així com al difusor posterior o als panells laterals. Tot i així, les similituts amb el 570S són moltes com, per exemple, en el fet de seguir portant l’aleró retràctil, les llandes de 19 polzades davant i 20 darrere i el sistema de suspensió adaptatiu.

Resumint-ho d’alguna forma, amb el 540C pagarem menys per unes prestacions molt similars a les del 570S, així que la decisió està a les vostres mans i a les vostres butxaques (sempre que estiguin plenes, clar)

Sports Series

McLaren va decidir dividir la seva gamma de models superesportius segons la seva escala jeràrquica. En aquest sentit les Sports Series és la porta d’accés a tots els McLaren i és aquí on trobem el 540C i el 570S. Tots dos models són molt interessants ja que amb ells la marca britànica amplia el seu radar de clientela, és a dir, ara també vol trobar un client exclusiu però que no ho sigui tan com per arribar a costejar-se un 675LT, un 650S o, fins i tot, un P1. A més a més, és també una forma de crear més competència en models d’altres marques que, fins ara, vivien força tranquils.