Segons la marca, el McLaren 570GT és el seu model més refinat

McLaren està que tira la casa per la finestra i la seva factoria no para de produir nous models, un darrere l’altre, fins al punt que en el proper Saló de Ginebra veurem el que segons ells és el seu model més luxós i refinat fins el dia d’avui, el McLaren 570GT, que estarà disponible per 154.000 lliures (195.000 euros). Per increïble que sembli, la marca de Woking ha creat un cotxe destinat al confort i al seu ús per al dia a dia, fins i tot ha estat capaç d’augmentar l’espai de càrrega!

Si li donem un cop d’ull des de l’exterior ja ens adonem que no és un McLaren qualsevol; rep un kit aerodinàmic particular i unes llandes bastant elegants i esportives de 15 radis de 19 polzades davant i 20 darrere. Però, sens dubte, la qual cosa més destaca és el seu habitacle amb tot detall de luxes; seients de cuir, una enorme pantalla tàctil a la consola central on es controla el climatizador, ràdio, navegador, telèfon, etc., un quadre d’instruments també digital, entre altres elements. Així mateix també equipa un sostre panoràmic de vidre tintat al 18% que permet una gran lluminositat a l’interior.

McLaren 570GT, el més luxós de tots | Diari Català
Interior

Respecte a la càrrega, a més del maleter frontal de 150 litres, aquest McLaren 570GT també disposa d’un espai de 220 litres darrere dels seients, així que el volum total ascendeix fins als 370 litres.

Tal com treballa la marca de Woking en els seus últims models, el McLaren 570GT s’aixeca sobre un monocasc de fibra de carboni amb el qual s’aconsegueix un pes total de 1.350 quilos. Aquí mateix s’amaga el seu cor, un V8 biturbo de 3.8 litres de 570 CV (com el seu propi nom indica) i 600 Nm de parell màxim. La seva tracció és posterior i la rep gràcies a una transmissió automàtica de set relacions. L’acceleració de 0 a 100 km/h és de 3,4 segons i arriba fins als 328 km/h.

McLaren 570GT, el més luxós de tots | Diari Català
Vista posterior

El sistema de frens està format per discos d’acer de 370 mil·límetres davant i 350 mil·límetres darrere i pinces de quatre pistons en tots dos casos. La seva suspensió és una mica més tova que en la resta de models de la marca i de sèrie arriba amb pneumàtics Pirelli P Zero, encara que opcionalment podem muntar unes Pirelli P Zero Corsa que estan més enfocades al circuit.

Sens dubte McLaren està creant uns cotxes espectaculars que estan donant molt que parlar i convertint-se en un dur rival per a Ferrari, Lamborghini o Porsche.