McLaren-Honda promet un gran pas endavant respecte la temporada passada

L’equip McLaren-Honda ha revelat avui el seu nou monoplaça per a la temporada 2016, el MP4-31, amb el qual competiran l’asturià Fernando Alonso i el britànic Jenson Button, que presenta grans novetats all morro, més curt de l’habitual, i un xassís innovador que integra el nou motor d’Honda RA616H, desenvolupat exclusivament per a l’equip.

Segons reconeix McLaren-Honda, l’estabilitat de les regles de la Fórmula 1 han permès a l’equip madurar i enfortir molts dels conceptes de disseny desenvolupats pel MP4-30 de l’any passat. En aquest sentit, el monoplaça de 2016 incorpora un significatiu nombre d’innovacions.

Així, el resultat ofereix un major equilibri de les solucions aerodinàmiques, molt elegants i amb una integració altament eficient amb l’espai de la unitat de potència nova d’Honda. Visualment, el cotxe presenta un morro curt i estret, molt revolucionari per al ‘Gran Circ’. La seva primera prova serà aquest dilluns en el primer test de la temporada al Circuit de Barcelona-Catalunya.

El britànic Ron Dennis, president executiu de McLaren Technology Group, ha explicat que el nou model està ple d’ambició després d’una temporada decebedora, amb el seu equip novè al Mundial de Constructors. “En iniciar el segon any d’associació renovada entre McLaren i Honda, romanem units en el nostre propòsit. Aquest propòsit és el desenvolupament del nostre equip cap a una ambició comuna: guanyar”.

“No farem cap predicció sobre quan veurem aquestes victòries, però puc dir sense por d’equivocar-me que cada membre del nostre equip ha treballat amb dedicació implacable en els últims mesos. El resultat és que el desenvolupament del MP4-31 ha estat millorat durant l’hivern, i per tant estic molt orgullós dels esforços del nostre equip”.

Per la seva banda, Yasuhisa Arai, director d’Honda Sport, ha destacat les millores després de l’aprenentatge de l’any passat. “Aprenent de l’any passat, hem fet canvis en el compressor i uns altres en el funcionament de la unitat de potència, madurant el nostre concepte global de l’any passat. El nostre enfocament serà provar l’estabilitat del cotxe amb la nova unitat de xassís i la direcció ERS en particular durant els vuit dies de proves d’hivern”.

“No sabrem exactament on estem fins a arribar al final de les dos test, però estem mirant endavant per aconseguir recopilar dades i la retroalimentació de la informació als nostres enginyers amb la finalitat de preparar-se per a Melbourne i els altres Grans Premis”.